Kolejny bank analizuje, jak trzymasz telefon. Poznaj szczegóły

Kolejny bank analizuje, jak trzymasz telefon. Poznaj szczegóły
Źródło zdjęć: © Unsplash.com

16.04.2024 10:49, aktual.: 16.04.2024 23:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowa funkcja ochrony behawioralnej zostaje dodana do aplikacji mobilnej przez kolejny polski bank. Tym razem mowa o BNP Paribas. Technika ta polega na monitorowaniu i analizowaniu sposobu, w jaki posługujesz się swoim telefonem.

Specjalnie opracowany algorytm analizuje, jak klikasz, przewijasz, wpisujesz tekst lub jak trzymasz telefon. Każdorazowe korzystanie z aplikacji bankowej jest porównywane z ustalonym wcześniej modelem, co pozwala na blokadę nieautoryzowanych działań przez oszusta, nawet jeśli ten zna twoje hasło czy odebrał telefon z aktywną aplikacją bankową.

Za technologię odpowiadają Biuro Informacji Kredytowej i firma Digital Fingerprints. BNP Paribas zapewnia jednak, że żadne prywatne dane użytkowników nie są zbierane. Usługa ochrony behawioralnej skupia się wyłącznie na analizie ogólnych wzorców zachowań.

Aby skorzystać z tej innowacyjnej funkcji w aplikacji GOmobile, wystarczy przejść do menu Profil, następnie wybrać zakładkę Bezpieczeństwo i opcję Ochrona behawioralna. Dotychczas ten rodzaj zabezpieczenia był już dostępny w ramach bankowości internetowej.

BNP Paribas jest trzecim bankiem w Polsce, który zintegrował tę usługę z aplikacją mobilną, współpracując z BIK i Digital Fingerprints. Od 2020 roku podobne rozwiązanie jest dostępne dla klientów ING, a technologię na początku kwietnia zaczął stosować również VeloBank.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także