iPhone zwycięża w rankingu poziomu satysfakcji klientów

iPhone zwycięża w rankingu poziomu satysfakcji klientów09.09.2012 11:00
iPhone 4S
Kamil Bąkowski

Według najnowszej ankiety badającej poziom satysfakcji klienta po zakupie wybranego smartfona, niepodważalnym zwycięzcą w tej kategorii jest firma Apple. Kupując iPhone'a będziecie najprawdopodobniej zadowoleni ze swojego wyboru.

Firma analityczna J.D. Power przeprowadziła badania dotyczące poziomu satysfakcji klienta po zakupie smartfona na rynku amerykańskim. Zgodnie z przedstawionymi danymi najbardziej zadowalającym produktem jest iPhone. Firma Apple uzyskała wynik 849 w skali 1000 punktów, zajmując pierwsze miejsce w tym rankingu. Większość posiadaczy iPhone'ów jest bardzo zadowolona z prostoty obsługi, jak i wyglądu urządzenia.

Co ciekawe na drugim miejscu w rankingu producentów znalazła się firma HTC z wynikiem 790 punktów, wyprzedzając Samsunga, który uzyskał 782 punktów. Jak okazuje się nie zawsze najpopularniejsze smartfony na rynku (patrz urządzenia Samsunga) są również tymi najbardziej zadowalającymi użytkowników.

Na miejscu czwartym i piątym znalazły się firmy takie jak: Motorola oraz Nokia. Pierwsza z nich uzyskała 777 punktów, druga 763.
Na wynik końcowy w ocenie satysfakcji klienta składały się odpowiedzi dotyczące kilku kluczowych kategorii, w tym: działania (33%), wyglądu (23%), funkcji (22%) oraz prostoty obsługi smartfona (22%).

Jak okazuje się kluczową rolę w poziomie satysfakcji klienta odgrywają sieci społecznościowe. Według firmy J.D. Powers możliwość sprawdzania na bieżąco informacji z serwisów społecznościowych takich jak Twitter, Facebook za pomocą smartfona wpływa pozytywnie na wyniki ankiety. Co więcej, osoby korzystające z sieci społecznościowych, a także grające w gry na smartfonach częściej korzystają z usług mobilnych i są z nich bardziej zadowolone.

Według przeprowadzonej ankiety 47% klientów wybiera swojego przyszłego smartfona patrząc na jego funkcje (np. system operacyjny, aparat, aplikacje społecznościowe, itp.) - rok temu było to odpowiednio 57%. Ważnym elementem jest cena, blisko 1/5  konsumentów (19%) wybiera swój telefon kierując się tym kryterium.
Ankieta firmy analitycznej została przeprowadzona na grupie 8736 posiadaczy smartfonów.

Jak nie trudno zgadnąć, Apple ma powody do zadowolenia. Kluczem do sukcesu w rankingu badającym poziom satysfakcji po zakupie smartfona jest ogólne działanie sprzętu Apple'a. W przypadku producentów telefonów z Androidem wynik może być gorszy m.in. ze względu na różnorodność sprzętową - telefony niskobudżetowe z platformą Google'a mogą nie satysfakcjonować klientów, ze względu np. na ich wolne działanie.

Wydaje się ciekawe, że wygląd  iPhone'a wpłynął na wynik końcowy ankiety. Apple wkrótce odejdzie od telefonu z 3,5 calowym ekranem na rzecz urządzenia z większym wyświetlaczem. Czy spodoba się to wszystkim nowym użytkownikom? Odpowiedź poznamy po premierze urządzenia 12 września tego roku. 
Pytanie do naszych czytelników -  Co Was skłania do wyboru smartfona? Czy na pierwszym miejscu jest cena, a może platforma mobilna, funkcje czy dostępne aplikacje?

Źródło: J.D. powers

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.