Jak korzystać ze smartfonu i nie być bucem. Najbardziej irytujące zachowania z telefonami w tle

Jak korzystać ze smartfonu i nie być bucem. Najbardziej irytujące zachowania z telefonami w tle10.10.2019 14:03
Korzystanie z telefonu w towarzystwie znajomych nie zawsze jest dobrym pomysłem

Czy korzystanie ze smartfonu jest trudne? Dla większości osób nie. Czy trudne jest korzystanie ze smartfonu w taki sposób, by nie przeszkadzać innym? Dla wielu osób niestety tak.

O pomoc w przygotowaniu tekstu poprosiłem kolegów i koleżanki z redakcji WP Tech, Gadżetomanii, Fotoblogii oraz dobrychprogramów. Wspólnymi siłami przygotowaliśmy zestawienie najbardziej wkurzających sytuacji z udziałem telefonów.

  1. Korzystanie z telefonu podczas seansu w kinie

Siedzisz sobie w kinie, teatrze lub innym ciemnym pomieszczeniu. Nagle zostajesz oślepiony przez tajemnicze źródło światła i zaczynasz się zastanawiać, po co obsługa obiektu zainstalowała przy siedzeniach lampy przeciwmgielne.

A nie, to tylko smartfon trzymany przez widza, który nie jest w stanie wytrzymać dwóch godzin bez ciągłego sprawdzania powiadomień i któremu najwidoczniej kompletnie umknął fakt, że nie siedzi w sali sam.

Powiedzmy sobie wprost: rozświetlone ekrany telefonów w kinach i teatrach zwyczajnie przeszkadzają. Jeśli już znudzony seansem koniecznie musisz sprawdzić, co tam słychać na Facebooku, zrób to dyskretnie, choćby zasłaniając wyświetlacz garderobą. A przede wszystkim zacznij od zmniejszenia jasności ekranu do minimum.

  1. Głośne rozmawianie przez telefon w niekoniecznie odpowiednim miejscu

Dzięki komórkom można rozmawiać zawsze i wszędzie, ale nie zawsze "można" oznacza "powinno się". W moim odczuciu należy wziąć pod uwagę, czy konwersacja nie będzie przeszkadzać innym.

Gdy przykładowo jadę pociągiem z innymi pasażerami i ktoś do mnie dzwoni, to albo nie odbieram połączenia i proszę o kontakt tekstowy, albo wychodzę z przedziału. Staram się uszanować to, że moi współpasażerowie mogą być zajęci pracą, czytaniem książki czy zbieraniem myśli i żaden z nich nie ma ochoty na wysłuchiwanie procesu powstawania moich wieczornych planów.

Pal licho, gdyby to była chociaż krótka, dyskretna rozmowa, ale w terkoczącym pociągu mówienie do telefonu wiąże się przeważnie ze - wybaczcie kolokwializm - zwyczajnym darciem japy.

  1. Głośne słuchanie muzyki w miejscach publicznych

Pierwsze słuchawki zostały opracowane pod koniec XIX w. i od przeszło 100 lat są nieustannie udoskonalane i użytkowane. Tymczasem autobusy, chodniki, sklepy i inne miejsca publiczne pełne są ludzi, którzy najwidoczniej nigdy o tym wynalazku nie słyszeli.

Ogarnij się - nikogo nie obchodzi twój gust muzyczny, a już na pewno nikt nie czerpie przyjemności ze słuchania muzyki wypływającej z pierdzącego głośnika telefonu. I nie, nie znaczy to, że w celu poprawy doznań przechodniów powinieneś użyć kilogramowego głośnika Bluetooth...

  1. Korzystanie z telefonu w okolicznościach towarzyskich

To przykład przytoczony przez większość znajomych z redakcji. Przyznaję, sam nie jestem święty, ale oczywiście zdaję sobie sprawę, że gapienie się w smartfon w towarzystwie zajętych rozmową znajomych może zaburzać ich komfort i staram się tego typu sytuacje ograniczać.

Pomysł na to ma szef działu WP Technologie - Kuba Wątor.

"NIE" dla gapienia się w telefon na imprezach!, Źródło zdjęć: © własne
"NIE" dla gapienia się w telefon na imprezach!
Źródło zdjęć: © własne
  1. Korzystanie z telefonu w zatłoczonych autobusach

Mieszkam w niewielkim mieście, w którym problem zatłoczonych autobusów praktycznie nie istnieje. Arek Stando podzielił się ze mną problemem, z którego - przyznaję - nie zdawałem sobie sprawy.

  1. Korzystanie z telefonu przez kierowcę samochodu

Tym razem kilka słów o sytuacji, która jest nie tylko irytująca, ale i stwarza realne zagrożenie dla zdrowia i życia. Swoimi spostrzeżeniami podzieliła się Karolina Modzelewska.

  1. Robienie zdjęć w nieodpowiednich miejscach

Nadużywanie aparatu to temat-rzeka. Janek Domański przytoczył jednak bardzo ciekawy przykład dotyczący miejsc, w których zdjęć zwyczajnie robić nie wolno.

Znacie inne przykłady bucowatego wykorzystywania telefonów? Sekcja komentarzy pozostaje do waszej dyspozycji.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.