Jak płacić telefonem? Najszybciej przez aplikację

Jak płacić telefonem? Najszybciej przez aplikację12.02.2018 13:47
Już nie musisz wszędzie brać ze sobą portfela, jeśli masz smartfona
Źródło zdjęć: © flickr.com
Diana Klimowicz

Czy telefon może zastąpić kartę bankową? Oczywiście! Płatność przez zbliżenie nie jest zresztą jedyną metodą, dzięki której można robić zakupy za pomocą telefonu.

Jakim telefonem można płacić?

Płatności telefonem metodą zbliżeniową są możliwe, jeśli posiadamy model smartfona, obsługujący technologię NFC, która pozwala na wykonywanie operacji na dwóch zbliżonych do siebie urządzeniach. W tym przypadku zbliżamy telefon do terminala płatniczego. Nasz smartfon musi funkcjonować w systemie Android 4.4 lub nowszym. Tego typu płatności da się także wykonać na Windows Phone 10, o ile mamy konto w Banku Pekao.

Jak płacić zbliżeniowo telefonem?

Aby dokonać płatności telefonem metodą zbliżeniową, należy przystawić telefon z odblokowanym ekranem, na którym mamy pobraną wcześniej z aplikacji bankowej mobilną kartę zbliżeniową.

Sama operacja płacenia tą metodą nie wymaga bycia online. Kwoty wyższe niż 50 zł potwierdza się dodatkowo za pomocą PIN-u. Płatności metodą zbliżeniową można dokonać wszędzie tam, gdzie znajdują się terminale, obsługujące karty zbliżeniowe.

Jak płacić przez Google Pay?

Zamiast aplikacji bankowej można skorzystać z Google Pay (wcześniej Android Pay), aplikacji w której podajemy dane naszej karty. Przy płatności wystarczy odblokować telefon (nie trzeba wchodzić do Google Pay), by móc zbliżyć telefon do terminala i zapłacić za zakupy. Te za kwotę powyżej 50 zł trzeba jeszcze potwierdzić PIN-em.

Jak płacić przez iKasa?

iKasa jest aplikacją, która umożliwia płacenie za zakupy w sieci Biedronka. Należy zalogować się do iKasy i kliknąć "zapłać". Wtedy na ekranie telefonu pojawi się kod, który zeskanuje kasjer. Następnie wystarczy tylko zaakceptować transakcję. Operacje tą metodą są możliwe, jeśli mamy konto w Getin Banku lub Alior Banku.

Jak płacić naklejką zbliżeniową?

Inną opcją, pozwalającą na transakcje zbliżeniowe jest naklejka, która działa jak zwykła karta debetowa. Wystarczy umieścić ją na telefonie lub innym przedmiocie codziennego użytku.

Jak płacić Blikiem?

By dokonać płatności przez Blika należy wejść do aplikacji bankowej (PKO Banku Polskiego, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, Banku Millennium lub Alior Banku), a następnie odnaleźć funkcję Blik. Wtedy ukaże się 6-cyfrowy kod, który wpisuje się do bankomatu lub terminala płatniczego i potwierdza. Wystarczy już tylko jedno kliknięcie (w przypadku kwot wyższych niż 50 zł należy jeszcze wpisać PIN) w aplikacji na telefonie i gotowe.

Płatności za pomocą tej metody można dokonać w ok. 150 tys. punktach w Polsce. Dzięki Blikowi można również wypłacić pieniądze z bankomatów Euronet, Planet Cash i PayTel, a także dokonywać szybkich operacji online.

Jak płacić przez PeoPay?

PeoPay działa podobnie jak Blik. Ta aplikacja również generuje 6-cyfrowy kod. Jednak w tym przypadku liczba punktów, gdzie możliwa jest transakcja jest mniejsza. Płatności można dokonywać w każdej Biedronce. Oprócz kodu jest też opcja zeskanowania kodu QR, który pokazuje się na terminalu płatniczym. W punkcie obsługi musi znajdować się wtedy mobilny mPOS, czyli program pobierający płatności z PeoPaya.

Jak płacić telefonem - aplikacje

SkyCash, moBILET czy mPay to aplikacje, które nie łączą się z konkretnymi bankami. Wybór jednej z nich zależy od miasta, w jakim się znajdujemy, gdyż każda z tych aplikacji ma inny zasięg. Dzięki nim można zapłacić za parking, bilet autobusowy lub pociągowy czy seans w kinie. Działanie aplikacji polega na wcześniejszym zasileniu elektronicznej portmonetki, a następnie wygenerowaniu kodu QR. Ten zostaje zeskanowany przez sprawdzającego.

Minusem moBILET-u jest to, że nie dostajemy druku, który potwierdza płatność na parkingu. Należy samodzielnie wydrukować plakietkę z informacją o płatności (ze strony moBILET-u) lub po prostu napisać na zwykłej kartce. Kontroler jest w stanie zalogować się do systemu i sprawdzić czy postój danego samochodu został opłacony.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.