Rekordowy kwartał Apple'a. Czy w przyszłości może być jeszcze lepiej?

Rekordowy kwartał Apple'a. Czy w przyszłości może być jeszcze lepiej?25.01.2012 15:40
Rekordowe zyski Apple'a (fot. huloji.com)
Kamil Homziak

Apple co roku wydaje nowe produkty, a konkurencja stara się go gonić, posiłkując się przy tym uszczypliwymi reklamami. W ostatnim kwartale 2011 roku firma z jabłkiem w logo poradziła sobie świetnie. Tak dobrze nie było jeszcze nigdy.

Apple co roku wydaje nowe produkty, a konkurencja stara się go gonić, posiłkując się przy tym uszczypliwymi reklamami. W ostatnim kwartale 2011 roku firma z jabłkiem w logo poradziła sobie świetnie. Tak dobrze nie było jeszcze nigdy.

W ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku gigant z Cupertino osiągnął ponad 45 mld dol. przychodu i aż 13 mld dol. zysku. To rekordowe dane, o ponad 50% lepsze w ujęciu kwartał do kwartału.

Co złożyło się na tak dobry wynik? 37 mln sprzedanych iPhone'ów (wzrost o 128% w porównaniu z zeszłym rokiem), prawie 15,5 mln sprzedanych iPadów (wzrost o 111%) oraz 5,3 mln komputerów Mac (wzrost o 26%). Choć Apple oferuje smartfony z zaledwie jednej rodziny, to i tak udało mu się sprzedać ich o 2 mln więcej niż Samsungowi, który ma znacznie bogatszą ofertę.

O 21% (do 15,4 mln sztuk) spadł jedynie popyt na iPody. Ich rolę w dużym stopniu przejęły telefony Apple'a, stąd pewnie gorszy wynik. iTunes wygenerował 1,2 mld przychodu, z czego 120 mln 25 grudnia. Od października do końca grudnia 2011 sklepy Apple'a odwiedziło 110 mln osób, które w każdym z nich zostawiły średnio 17 mln dol. Sprzedaż poza granicami USA stanowiła 58% przychodów koncernu.

Wyniki sprzedaży producenta z Cupertino robią wrażenie. Trzeba jednak pamiętać, że czwarty kwartał to okres świąteczny - czas największych profitów dla wielu producentów, Apple nie jest wyjątkiem.

Czy pierwszy kwartał 2012 okaże się równie udany? Wydaje się, że powtórzenie tak świetnego wyniku nie będzie łatwe. Kolejnego boomu na jabłkowe produkty należy się raczej spodziewać w kolejnych miesiącach, pod warunkiem że wiosną zostanie zaprezentowana trzecia generacja iPada.

Źródło: AppleSlashgear

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.