"Kopytko", "Zadzwoń do mamy" i inne. 10 kultowych reklam polskich operatorów

"Kopytko", "Zadzwoń do mamy" i inne. 10 kultowych reklam polskich operatorów06.09.2018 12:01
La Linea to kreskówkowa postać, która zainspirowała twórców reklam Simplusa
Źródło zdjęć: © Osvaldo Cavandoli / YouTube

W gąszczu telewizyjnych reklam można trafić na prawdziwe perełki, których się nie zapomina. Oto 10 przykładów z polskiego, telekomunikacyjnego podwórka.

Ludzik Simplusa

W 1998 roku serię reklam z charakterystycznym ludzikiem Simplusa widział chyba każdy. Występującą w nich kreskówkową postać La Linea stworzył w 1969 roku włoski rysownik Osvaldo Cavandoli. Jego kreska zainspirowała także twórców teledysku do utworu "The Riddle" Gigi D'Agostino.

Stara Reklama Simplus Nr 1

Poniżej kreskówka z 1969 roku, o której mowa.

La linea - Osvaldo Cavandoli Episodio 1

"Zadzwoń do mamy"

Jedna z fajniejszych polskich reklam. Era, rok 2002.

ERA Reklama - Dezyderata (Zadzwoń do mamy) [2002] HQ

Ocenzurowana reklama Heyah z Czerwonym Kapturkiem

"Dramatyczny rozwój akcji sprawia, że dzieci boją się tej reklamy i mają wątpliwości, co do prawdziwej treści bajki o Czerwonym Kapturku" - argumentowała w 2005 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, zakazując emisji poniższego spotu.

Heyah szybko przygotowała jednak wersję ocenzurowaną, dzięki czemu jeszcze przez długie miesiące z telewizorów w całej Polsce rozbrzmiewał głos Zbigniewa Wodeckiego.

"Kopytko"

Prawdopodobnie najbardziej kultowa z licznych reklam Plusa, w których wystąpił kabaret Mumio.

Mumio - Kopytko

"Siemens S6, S6, Super technologia, no i super cena"

Pamiętna reklama z końcówki ubiegłego stulecia. W roli głównej Wiktor Zborowski.

Stara reklama telefonów Siemens w sieci Era z Wiktorem Zborowskim.mkv

"Teraz możesz mówić"

W roku 1996 reklamowało się nie telefony i promocyjne ceny. Wystarczającą atrakcją była sama możliwość wykonywania połączeń głosowych. Spot z okazji startu sieci Era GSM.

Reklama Era GSM 1996

"Ja ci się ponawydurniam!"

Rok 2005 i reklama darmowych połączeń z wybranym numerem w Simplusie. Jak widać, Plus radził sobie z robieniem zabawnych reklam nawet bez wsparcia kabaretu Mumio.

Ponawydurniam jeden z drugim - Reklama Plusa

Reklama Nokii 3310 z Małyszem

Dwóch ulubieńców Polaków w jednej reklamie. Nokia 3310 i Adam Małysz to połączenie prawie tak dobre jak Xiaomi i nosacz.

Reklama Idea Optima (Nokia 3310!!) z udziałem Adama Malysza

Reklama Ery G1

Rok 2009 - do polski trafia Era G1, czyli pierwszy smartfon z Androidem.

Reklama Era G1 z Google

"Nie bądź słabiak"

24 grosze za SMS-a - tym w okolicach 2001 roku chwaliła się sieć Idea (wchłonięta później przez Orange).

Idea - stara reklama telefonów komórkowych

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.