Ładowanie smart opasek bez kabli i ładowarek indukcyjnych. Xiaomi zaimponowało mi genialnym patentem

Ładowanie smart opasek bez kabli i ładowarek indukcyjnych. Xiaomi zaimponowało mi genialnym patentem31.07.2020 13:13
Patryk Korzeniecki

Tak ładowany powinien być każdy smartband!

Smart opaski, tak jak wszystko co jest zasilane akumulatorami, trzeba czasem podłączyć do prądu. Takie urządzenia potrafią wytrzymywać tygodnie bez ładowania, więc nikt raczej nie zwraca uwagi na to, w jaki sposób uzupełniana jest pojemność baterii.

Byłem jedną z takich osób. Moje podejście się zmieniło, kiedy kilka razy w czasie dłuższego wyjazdu padła mi bateria w opasce. Jestem niesamowicie do niej przyzwyczajony - bez opaski jak bez ręki. Ktoś mógłby powiedzieć, że mogłem przecież wziąć kabel do ładowania. Tylko widzicie, przy bardzo rzadkim ładowaniu człowiek szybko o takich rzeczach zapomina.

Dlatego tak bardzo przypadł mi pomysł Xiaomi

Dostałem ostatnio opaskę Mi Band 4C. To dosyć podstawowy model, bez wodotrysków. Ale o nim przeczytacie więcej w nadchodzącej recenzji.

Opaska nie ma żadnych styków na obudowie typowych dla urządzeń ubieralnych. Nie znajdziecie też w niej cewki indukcyjnej, zwłaszcza, że to tańszy model. W jaki więc sposób można ją naładować?

Trop pojawia się na spodzie, przy mocowaniu jednego z pasków. Znajduje się tam ikona błyskawicy. Xiaomi zabiło mi niezłego ćwieka, jednak instrukcja wszystko mi wyjaśniła.

Xiaomi w mocowaniu paska ukryło wtyczkę do ładowania. Pozornie jest to jakiś osobliwy standard, jednak okazuje się, że jest to zwykłe USB typu A. Producent postanowił jednak usunąć piny odpowiadające przesył danych i zostawiło pola do zasilania i masy.

Ładowanie opaski według Xiaomi - czemu tak się tym zachwycam?

Opaskę ładujemy, podłączając ją pod dowolne gniazdo USB. Nie potrzeba żadnych dodatkowych kabli, specjalnych zasilaczy ani ładowarek indukcyjnych. Genialne w swojej prostocie i jednocześnie zaskakująco praktyczne.

Dzięki temu podładujemy ją wszystkim i wszędzie. Nie musimy zabierać ze sobą żadnych dodatkowych przewodów oraz ładowarek, co mi jest bardzo na rękę - i tak wożę ze sobą mnóstwo elektroniki, więc każdy kabelek mniej jest na wagę złota. Poza tym to jest świetna opcja dla zapominalskich.

Rozwiązanie zaproponowane przez Xiaomi w Mi Bandzie 4C jest praktycznie nieobecne branży. Zdecydowana większość urządzeń ubieralnych ładowanych jest przez specjalne piny na obudowie lub - w przypadku droższych urządzeń - także indukcyjnie.

Producenci opasek - bierzcie przykład z Xiaomi

Ładowanie opaski przy pomocy zwykłego portu USB to najprostszy i najbardziej oczywisty sposób uzupełniania energii jaki można wymyślić w przypadku tego typu produktów. Szkoda, że jest tak mało popularny, zwłaszcza wśród dużych marek.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.