Motorola dzieli los Nokii. Lenovo rezygnuje ze znanej marki

Motorola dzieli los Nokii. Lenovo rezygnuje ze znanej marki08.01.2016 11:11
Zmodyfikowane zdjęcie: Nagrobek
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Mateusz Żołyniak

Stało się to, czego mogliśmy spodziewać się już od dawna. Dążące do zwiększenie własnej rozpoznawalności Lenovo porzuca markę "Motorola". Nie oznacza to jednak, że na smartfonach nie zobaczymy już znanego logo amerykańskiej firmy.

Gdy cztery lata temu Google kupowało Motorolę za 12,5 mld dolarów, większość ekspertów wróżyła świetlaną przyszłość producentowi Droidów i Milestone'ów. Przewidywania te nie miały jednak wiele wspólnego z rzeczywistością.

Szybko okazało się bowiem, że gigantowi z Mountain View zależy przede wszystkim na patentach, które Motorola gromadziła przez wiele lat obecności na rynku, oraz pracującym nad nowymi technologiami dziale R&D (m.in. projekt Ara). Finalnie Motorola Mobility trafiła w ręce Lenovo, które w 2014 roku zapłaciło 2,91 mld dolarów za dział produkujący telefony komórkowe (patenty i część R&D zostały w rękach Google'a).

Chińczycy początkowo nie decydowali się na drastyczne ruchy - ograniczyli się w zasadzie do sloganu "Motorola, a Lenovo company", gdyż Motorola działała jako osobny organizm. W ubiegłym roku Lenovo zabrało się za robienie porządków we własnych szeregach (realne wcielenie amerykańskiego działu w struktury firmy), a teraz czas na kolejny ich etap. Przedstawiciele Lenovo zdradzili, że marka Motorola zniknie w tym roku z obudów telefonów komórkowych.

Lenovo Moto PL, Źródło zdjęć: © facebook
Lenovo Moto PL
Źródło zdjęć: © facebook

Gigant z Państwa Środka postawił na strategię, która zakłada obecność na rynku dwóch mocnych marek. Pierwszą jest "Vibe", która znana jest głównie w Azji i ma odnosić się do tańszych telefonów. Brand ten będzie wprowadzony globalnie od 2016 roku, więc z pewnością pojawi się także w Polsce.

Droższe i topowe urządzenia (smartfony, zegarki) będą sprzedawane pod znaną marką "Moto", a dokładnie "Moto by Lenovo". Rebranding dotyczy również usług społecznościowych - polski oddział od teraz znany jest jako Lenovo Moto PL.

Obecne zmiany nie oznaczają końca Motorola Mobility. Zostanie ona zachowana jako oddział Lenovo, który zajmuje się opracowywaniem smartfonów i innych urządzeń mobilnych. Chińczyc nie żegnają się też ze znanym logo Motoroli (tzw. "emsignia") - wciąż będzie ono dostępne na modelach z serii Moto. Niemniej nie ma co liczyć na częste pojawianie się nazwy "Motorola".

To, że marka Motorola dzieli los Nokii i znika z rynku mobilnego, nie powinno być wielkim zaskoczeniem. Lenovo stawia obecnie ma zwiększenie rozpoznawalności na globalnym rynku mobilnym (idąc poniekąd śladami Huaweia) i zwyczajnie nie ma już miejsca dla uznanej amerykańskiej marki. Żal jednak pozostaje. Tym bardziej, że nie tak dawno temu sam szef Lenovo wykluczał taką ewentualność:

Yang Yuanqing:

(Motorola - przyp. red.) jest naszym skarbem. Nie tylko mamy zamiar chronić tę markę, ale chcemy też uczynić ją dużo silniejszą.

Chyba już czas definitywnie pożegnać jedną z najważniejszych marek, jakie kiedykolwiek dostępne były na rynku mobilnym. Popularna Motka w mojej pamięci na zawsze będzie kojarzyć się z pierwszym telefonem komórkowym DynaTAC, serią supercienkich (jak na tamte czasy) klapek RAZR, pierwszymi Droidami oraz kultowym dzwonkiem "Hello Moto".

Motorola "Hello Moto" commercial

Zachęcam również do zapoznania się z historią marki Motorola.

Źródło: Informacja prasowa

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.