LG w sprzedawaniu cudzych rozwiązań nie ma sobie równych

LG w sprzedawaniu cudzych rozwiązań nie ma sobie równych10.06.2015 11:33
LG G4

Wybudzenie ekranu po dwukrotnym stuknięciu w jego powierzchnię - jakie jest Wasze pierwsze skojarzenie? Założę się, że większość z Was pomyślała o LG. Zapewne nawet ci, którzy wiedzą, że podobną funkcją znacznie wcześniej mogła się poszczycić Nokia N9.

Nad wyraz często spotykam się zresztą z sytuacjami, gdy LG jest nie tylko pierwszym skojarzeniem, ale i firmą, której przypisuje się wymyślenie funkcji "double tap to wake".

Wcale mnie taki stan rzeczy nie dziwi. Podczas gdy w przypadku wspomnianej Nokii N9 ta funkcja po prostu była, LG ochrzciło ją łatwą do zapamiętania nazwą KnockON i uczyniło z niej marketingową lokomotywę linii G. Większość reklam zaczynała się od charakterystycznego stuknięcia, co zaszywało w głowach konsumentów skojarzenie z tą marką.

LG G2 mini : Teaser Video

Oczywiście nie jest to zarzut w kierunku LG. Ciężko bowiem winić firmę za to, że wprowadza jakieś rozwiązanie z dwuletnim poślizgiem względem konkurencji, a i tak potrafi wylansować je lepiej.

Od debiutu G-dwójki upłynęło sporo wody w Wiśle, na półkach sklepowych zdążył już wylądować LG G4, a Koreańczycy wzięli na tapet kolejną cechę, którą wcześniej mogliśmy znaleźć w konkurencyjnych produktach - skórzaną obudowę. Tak samo skórzaną jak tę, którą w 2013 roku mogli się cieszyć użytkownicy Moto X, a jeszcze wcześniej wielu luksusowych komórek, których dziś nikt już ze skórą nie kojarzy, bo ich producenci nie potrafili odpowiednio tej cechy sprzedać.

Zapewne zdążyliście się już zorientować, że skórzana klapka jest bodaj najbardziej eksponowaną cechą na fotkach promocyjnych i w reklamach LG G4. To jednak jeszcze nic przy tym, co wymyślił szwedzki oddział firmy. W papierowym magazynie SvD Perfect Guide znalazła się zrobiona ze skóry strona z wygrawerowanymi napisami "Smell The Difference" (poczuj/powąchaj różnicę) oraz "LG G4".

LG G4 - Smell The Difference leather ad

Pal licho oryginalną formę reklamy. Zwróćcie uwagę na przekaz. Żadnej specyfikacji, nawet żadnego zdjęcia produktu. LG chce tylko, by konsumenci skojarzyli LG G4 z zapachem i dotykiem skóry. Tylko tyle i aż tyle. Podejrzewam więc, że już niedługo przeciętny konsument na widok skórzanego telefonu pomyśli "wygląda jak LG G4". I scenariusz się powtarza, bo znów mówimy o cesze obecnej w konkurencyjnym smartfonie 2 lata wcześniej.

Zastosowanie skóry może być ponadto jedną z najlepszych decyzji podjętych ostatnio przez LG. Samsung przestawił się już na materiały premium, więc również i w przypadku nadchodzącego Galaxy Note'a 5 wypadałoby postawić na coś więcej niż plastik. Szkło i aluminium? Średnio pasuje do linii produktów, której ostatni przedstawiciele przypominają eleganckie notatniki. Skóra (tym razem prawdziwa)? Jak najbardziej. Nie zdziwię się zatem, jeśli Galaxy Note 5 będzie miał plecki wykonane ze skóry właśnie, a wtedy będzie postrzegany w oczach konsumentów jako swoista kopia G-czwórki.

Tak czy inaczej, trzeba przyznać, że LG świetnie radzi sobie ze sprzedawaniem rozwiązań wymyślonych wcześniej przez kogoś innego.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.