Kupiłeś ostatnio smartfona LG? Firma zarobiła na Tobie jakieś... 4,5 grosza

Kupiłeś ostatnio smartfona LG? Firma zarobiła na Tobie jakieś... 4,5 grosza29.07.2015 15:45
LG G4 i monety
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Sprzedawać smartfony a zarabiać na sprzedaży smartfonów to zupełnie co innego. Świetnie widać to na przykładzie LG.

Firma ujawniła właśnie najświeższe wyniki finansowe za drugi kwartał 2015 roku. Całe LG Electronics wygenerowało 12,69 miliarda dolarów przychodów oraz 222,52 milionów dolarów zysku operacyjnego. Względem analogicznego okresu ubiegłego roku przychody zmalały o 7,6%. Firma tłumaczy się "trudniejszym kwartałem, niż oczekiwano", ale przekonuje, że ma zamiar odbić sobie chwilową zadyszkę w trzecim kwartale dzięki bardziej konkurencyjnym produktom i efektywniejszym działaniom marketingowym.

Nas najbardziej interesuje oczywiście dział mobilny. Od kwietnia do czerwca Koreańczycy dostarczyli 14,1 mln smartfonów, co jest wynikiem słabszym o 3% od tego uzyskanego w drugim kwartale 2014. Firma chwali się jednak rekordowym zainteresowaniem smartfonami z łącznością LTE, których w ciągu 3 miesięcy dostarczyła 8,1 mln. Lepsza niż do tej pory sprzedaż telefonów ze średniej półki i tabletów sprawiła zresztą, że przychody firmy LG Mobile Communications Company wzrosły rok do roku o 1% do 3,33 mld dolarów.

Co jednak najciekawsze, zysk operacyjny ze sprzedaży urządzeń mobilnych w ostatnim kwartale wyniósł raptem 172 000 dolarów. Jak zauważył Engadget, daje to jakieś 1,2 centa zysku przypadającego na każdy sprzedany telefon. Robi wrażenie, gdy spojrzy się na to z tej strony, hę?

Choć LG sprzedaje smartfony od lat i należy do liderów rynku (piąte miejsce w całym 2014 roku według Gartnera), firma wciąż jest na etapie, w którym w zasadzie ledwo odzyskuje pieniądze wpompowane m.in. w marketing. I jak tu się dziwić, że Apple zgarnia 92% zysków z całej branży.

Źródła: LG via Engadget; Gartner.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.