Marka Motorola RAZR wróci na rynek? Umożliwią to składane smartfony

Marka Motorola RAZR wróci na rynek? Umożliwią to składane smartfony23.08.2018 12:14
Koncepcyjny projekt składanego smartfonu Motorola RAZR
Źródło zdjęć: © TechConfigurations/YouTube
Mateusz Żołyniak

Wkrótce na rynek powrócić może marka RAZR, która kojarzona jest głównie z kultowymi telefonami z klapką Motoroli. Umożliwić mają to składane ekrany.

Motorola może już pracować na zupełnie nową klapką

Wiadomo od dawna, że firma Lenovo opracowuje autorskie rozwiązania z elastycznymi ekranami. Pewne jest więc to, że nad rozwiązaniami tego typu pracuje również należąca do niej Motorola, a potwierdzeniem jest wniosek patentowy, który zauważył serwis MobielKopen

Ilustracja do wniosku patentowego Motoroli, który dotyczy składanego urządzenia z elastycznym ekranem, Źródło zdjęć: © USPTO
Ilustracja do wniosku patentowego Motoroli, który dotyczy składanego urządzenia z elastycznym ekranem
Źródło zdjęć: © USPTO

W Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych pojawił się projekt, który dotyczy smartfonu ze składanym ekranem. Jego panel ma być zginany w pionie, a sprzęt konstrukcją wyraźnie nawiązuje do popularnych lata temu telefonów z klapkami.

Ilustracja do wniosku patentowego Motoroli, który dotyczy składanego urządzenia z elastycznym ekranem, Źródło zdjęć: © USPTO
Ilustracja do wniosku patentowego Motoroli, który dotyczy składanego urządzenia z elastycznym ekranem
Źródło zdjęć: © USPTO

Biorąc pod uwagę, że Amerykanie w przeszłości wprowadzili na rynek dużą liczbę składanych komórek z różnych półek cenowych, można spodziewać się, że podobnym projekt w przyszłości trafi na rynek. Szczególnie, że będzie on dobra okazją do wskrzeszenia marki RAZR.

Pamiętacie jeszcze klapki z linii RAZR?

RAZR jest jedną z tych marek, które darzę sporym sentymentem. Wszystko zaczęło się od kultowego modelu V3, który do sprzedaży trafi w drugiej połowie 2004 roku. Klapka Motoroli nie tylko wyróżniała się wyglądem w momencie premiery, ale i do teraz zwraca uwagę wzornictwem.

Motorola RAZR V3
Motorola RAZR V3

Nie powinno więc dziwić, że szybko zdobyła ogromną popularność na rynku. Motorola w 2006 roku chwaliła się sprzedażą na poziomie 50 mln egzemplarzy, a już dwa lata później Amerykanie informowali o 130 mln modeli rozprowadzonych na świecie, co sprawiło, że RAZR V3 stała się najpopularniejszym telefonem z klapką w historii.

Firma z Chicago starała się potem pójść za ciosem wprowadzając różne wariacje urządzenia, a potem również jego znacznie ulepszoną wersję - V3i. W ramach linii RAZR pojawiły się również inne produkty jak V8 czy V9, ale żaden z nich nie powtórzył sukcesu pierwszej V3.

Motorola RAZR V9
Motorola RAZR V9

Ba, część ekspertów wskazywała, że zbyt mocne skupie się na modelach RAZR sprawiło, że Amerykanie zbyt wolno odpowiadali na rynkowe trendy i nie byli w stanie poradzić wiele na systematycznie topniejące udziały w rynku. Nie da się jednak ukryć, że RAZR V3 czy V3i odcisnęły swoje piętno na kartach historii rynku mobilnego.

Wskrzeszenie Motoroli RAZR będzie kolejnym "dużym powrotem" na rynku mobilnych?

Powrót do kultowej marki RAZR, którą wciąż kojarzą rzesze użytkowników, może być mocnym orężem marketingowym w rękach Motoroli. Tym bardziej, że idealnie wpisuje się w koncepcję składanych smartfonów z elastycznymi ekranami.

Motorola RAZR Maxx (XT910)
Motorola RAZR Maxx (XT910)

Między słowami potwierdził to nawet szef Lenovo podczas MWC 2018, który zapytany o powrót do linii RAZR wskazał, że nowe technologie jak składane ekrany otworzą przed Motorolą nowe możliwości. Pozostaje więc liczyć, że składane smartfony bardziej przekonają użytkowników niż model RAZR Maxx (XT910), który dobrych kilka lat temu firma próbowała wypromować na sentymencie do kultowej klapki.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.