Mobile Vikings chce walczyć mobilnym internetem

Mobile Vikings chce walczyć mobilnym internetem29.11.2013 13:27
Mobile Vikings
Źródło zdjęć: © mobile vikings
Mateusz Żołyniak

O wejściu na polski rynek wirtualnego operatora Mobile Vikings wiadomo było już od kilku dni. Wczoraj miałem okazję bliżej przyjrzeć się ofercie oraz dowiedzieć nieco więcej o planach belgijskie sieci, związanych z wejściem do Polski.

Dlaczego Polska?

Mobile Vikings to belgijski wirtualny operator, który wystartował w 2009 roku, a obecnie działa również na rynku holenderskim. Polska będzie trzecim krajem, w którym pojawią się wikingowie, chociaż firma już zapowiedziała wejścia na kolejny rynek w przyszłym roku. Dlaczego padło na nasz kraj?

Dlaczego Mobile Vikings trafiło do Polski?
Dlaczego Mobile Vikings trafiło do Polski?

Frank Bekkers na wczorajszej konferencji prasowej wspomniał, że wynika to z wielkości kraju i dużej populacji młodszych osób (od 15 do 35 lat), którzy korzystają z internetu mobilnego i ofert na kartę. To do nich głownie kierowana ma być oferta Mobile Vikings, której zaletą są spore pakiety danych oferowane za rozsądne pieniądze.

Jak prezentuje się oferta

Belgijska sieć będzie oferować tylko i wyłącznie taryfy prepaidowe (startery dostępne od 4 grudnia), w których przyznawane są bonusy za doładowania. Doładowując konto za 19 zł otrzymuje się pakiet danych 2 GB, 2000 SMS-ów, a cena minuty do wszystkich sieci to 29 gr. Zasilając z kolei konto kwotą 29 zł opłata za połączenie spada do 19 gr (wielkość pakietów pozostaje niezmienna).

Dodatkowo, dostępna jest opcja wykupienia (za 8 zł) bezpłatnych rozmów na miesiąc do Vikings Mobile, Play i innych operatorów korzystających z infrastruktury P4 (m.in. Virgin Mobile). Zalety oferty to także rok ważności konta przyznawany po każdym doładowaniu oraz brak dodatkowych opłat po wykorzystaniu pakietu danych (prędkość spada do 32 kb/s).

Oferta Mobile Vikings
Oferta Mobile Vikings

Nie jest to może zabójcza oferta, która zrewolucjonizuje nasz rynek. Nie da się jednak ukryć, że pod względem oferowanych pakietów prezentuje się świetnie. 2 GB przy doładowaniu za 19 zł to bardzo dobra opcja, która powinna pozwolić większości użytkowników na swobodne korzystanie z internetu. Taryfa prezentuje się lepiej niż pakiety oferowane przez innych operatorów za podobne pieniądze. Tym bardziej, że użytkownicy mogą dokupić kolejne 2 GB za 19 zł.

Zawsze najlepsze ceny internetu?

Na konferencji przedstawiciele Mobile Vikings podkreślali, że dołożą starań aby oferta mobilnego internetu była zawsze bardzo atrakcyjna. Ma wynikać to z mocnego przekonania firmy, że komunikacja za pośrednictwem internetu (czaty, komunikatory) jest przyszłością.

Aby jednak myśleć o pełnej ofercie internetowej, bardzo przydałyby się dodatkowe usługi, jak np. dostęp do streamingu muzyki/filmów, audiobooków czy bazy ebooków. Nie wspominając nawet o opcji portfela czy płacenia za aplikacje. Tych na razie Mobile Vikings nie zaoferuje. Z rozmowy z przedstawicielami firmy wynika również, że nie będą oni powielać ruchów konkurencji i stawiać na "to samo co każdy". O tym co mają do zaoferowania belgijscy wikingowie, będzie można przekonać się najwcześniej za pół roku.

Dodam, że firma VikingCo (twórcy marki Mobile Viking) ma swoje zaplecze programistów oraz usługę VikingCard, czyli prepaidową kartę MasterCard. Być może więc w ofercie Mobile Vikings pojawią się unikatowe aplikacje dla polskich użytkowników. Dobrym przykładem jest CityLife, które jak nasze rodzime coigdzie.pl pomaga w odszukiwaniu ciekawych miejsc w okolicy.

Czy Mobile Vikings szybko zwinie się z naszego rynku?

Jak przy okazji pojawienia się każdego nowego MVNO, tak i w przypadku mobilnych wikingów od razu pojawiły się głosy, że operator szybko zwinie się z naszego rynku. Przedstawiciele firmy są jednak pewni, że w przypadku Mobile Vikings będzie inaczej. W dużej mierze ma wynikać to z niskich kosztów utrzymania polskiego oddziału, w ramach którego pracuje niewiele osób.

Frank Bekkers stwierdził też, że firma ma czas i chce spokojnie budować pozycję na naszym rynku. W planach jest pozyskanie 100 tys. klientów w ciągu dwóch lat. Nie jest zbyt ambitnym celem, ale w ciągu 5 lat belgijscy wikingowie chcą mieć 2% rynku.

Frank Bekkers, CEO Mobile Vikings
Frank Bekkers, CEO Mobile Vikings

Firma chce przyłożyć się nie tylko do zdobywania klientów, a przede wszystkim ich utrzymywania. Ma możliwe być to dzięki wprowadzeniu systemu lojalnościowego i rekomendacji. Dzięki polecaniu oferty 5 osobom użytkownicy będą mogli zyskać nawet darmowe konto na rok (pakiet danych+darmowe rozmowy), ale już polecenie jednej osobie będzie promowane bonusowym doładowaniem. Z kolei program lojalnościowy ma pozwolić na zbieranie punktów, które można będzie wymieniać na doładowania.

Ogólnie oferta Mobile Vikings prezentuje się dobrze pod względem internetu i - co równie ważne - bardzo prosto. Jeżeli uda się utrzymać przejrzystą, przystępną cenowo ofertę, firma może powalczyć o te dwa procent rynku. Pewne jest jednak to, że łatwo o to nie będzie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.