Mobilna kampania reklamowa Fanty

Mobilna kampania reklamowa Fanty08.01.2009 14:00
Kira Czarczyńska

Jaka reklama jest najmniej denerwująca? Ano taka, która oferuje coś w zamian za konieczność jej oglądania... Dlatego tak popularne są ostatnimi laty kampanie oparte o śmieszne filmiki czy zdjęcia, gry komputerowe, aplikacje, czy choćby oparte o przeróżne gadżety do PC-ta lub telefonu.

Coca-Cola postanowiła wykorzystać ten trend do zwiększenia znajomości marki Fanta wśród młodych użytkowników telefonów komórkowych.

Jaka reklama jest najmniej denerwująca? Ano taka, która oferuje coś w zamian za konieczność jej oglądania... Dlatego tak popularne są ostatnimi laty kampanie oparte o śmieszne filmiki czy zdjęcia, gry komputerowe, aplikacje, czy choćby oparte o przeróżne gadżety do PC-ta lub telefonu.

Coca-Cola postanowiła wykorzystać ten trend do zwiększenia znajomości marki Fanta wśród młodych użytkowników telefonów komórkowych.

Pod koniec stycznia zacznie się ostra kampania reklamowa, wspierająca rozpowszechnienie dwóch ciekawych aplikacji na komórki: Fanta Virtual Tennis oraz Fanta Stealth Sound System.

Pierwsza z nich, Fanta Virtual Tennis pozwala zamienić komórkę w... rakietę tenisową. Piłkę widzisz na ekranie wyświetlacza, a porusza się ona po wirtualnym "korcie" pobranym ze strony http://fanta.eu. Grać można w zasadzie w dowolnym miejscu, jest to więc najbardziej mobilny tenis świata... w obu tego słowa znaczeniach.

Druga z aplikacji, Fanta Stealth Sound System, jest jeszcze bardziej interesująca: pozwala się komunikować w wyższych zakresach częstotliwości dźwięku, które są "niesłyszalne" dla osób powyżej 20-25 roku życia. Zasada działania tego programu opiera się na fakcie, że z wiekiem zawęża się zakres częstotliwości słyszalnych dla naszego ucha. Nastolatki mają do dyspozycji w zasadzie pełne pasmo 16-20.000 Herców (Hz), dorośli zazwyczaj powyżej 15.000 Hz nic nie słyszą.

Rynek odbiorców mobilnych "zabawek" rośnie o niemal 50% każdego roku. Korzystają z nich przede wszystkim młodsi użytkownicy - kampania Fanty jest więc bardzo dobrze ukierunkowana i możliwe, że przyniesie zamierzony skutek: świadomość marki w tej grupie wiekowej szybko wzrośnie.

Pytanie tylko, czy świadomość przełoży się także na popularność?

Źródło: Internet

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.