4 zasady tworzenia konwertujących pop up’ów

4 zasady tworzenia konwertujących pop up’ów

4 zasady tworzenia konwertujących pop up’ów
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera
13.10.2021 11:35, aktualizacja: 06.03.2024 22:15

Pop up to charakterystyczne okienko wyświetlane użytkownikom odwiedzającym konkretną stronę internetową. Pop up’y zwykle służą do przekazywania ważnych informacji (na przykład o zmianie dotychczasowego adresu, godzin otwarcia itp.), zbierania leadów lub zachęcania do zapisów na newsletter i są w stanie skutecznie zachęcić konsumenta do podjęcia pożądanego działania, dlatego zalety ich stosowania nie podlegają dyskusji. Trzeba to jednak robić z wyczuciem, żeby nie osiągnąć odwrotnych rezultatów. Jak w takim razie projektować konwertujące pop up’y? Co przede wszystkim warto mieć na uwadze?

Przekonujące CTA

Przycisk CTA (call to action) to jeden z najważniejszych elementów okienka. Powinien jasno informować użytkownika co stanie się po jego wciśnięciu i zachęcać do wykonania akcji. Warto umieścić go w bardzo widocznym miejscu – najlepiej, jeśli przycisk CTA będzie wyróżniał się na tle pop up’u kontrastowym kolorem. Osoba odwiedzająca Twoją stronę internetową nie powinna być zmuszona do tego, żeby zastanawiać się, jak podjąć określone działanie. Innymi słowy: CTA musi rzucać się w oczy! Jeżeli przycisk nie będzie wystarczająco widoczny ryzykujesz, że ostatecznie użytkownik zrezygnuje z dalszej interakcji z pop up’em.

Angażująca grafika

Estetyczna, dostosowana do charakteru komunikatu, rzucająca się w oczy i co najważniejsze – pozwalająca na jasne, klarowne przedstawienie wszystkich niezbędnych informacji. Projektując pop up zwróć uwagę, że czasami mniej znaczy więcej i przeładowana grafika nie zawsze sprzyja pozytywnemu odbiorowi przekazywanych treści. Upewnij się również, że tekst jest dobrze widoczny na tle wybranej grafiki.

Odpowiednia wielkość

Zbyt małe okienko może sprawiać problemy z odczytaniem treści komunikatu. Niewielka czcionka bywa niewyraźna, co może być denerwujące, podobnie zresztą jak zbyt duży pop up. Z związku z tym, jego wielkość dostosuj przede wszystkim do ilości treści. Nie zapominaj o tym, żeby sprawdzić, jak pop up będzie wyglądał na stronie w wersji mobilnej. Współcześnie, kiedy zdecydowana większość osób korzysta z urządzeń przenośnych, mobilne strony internetowe mają kluczowe znaczenie dla użytkowników, dlatego koniecznie zwróć uwagę na sposób projektowania okienka pop up, który będzie odpowiadał widokowi z poziomu ekranu tabletu czy smartfona.

Łatwy sposób zamknięcia okienka

Chcesz, żeby użytkownik dobrze zapoznał się z treścią pop up’u i nie zamknął okienka od razu po jego wyświetleniu – to oczywiste. Nie próbuj jednak utrudniać jego zamknięcia. To może tylko niepotrzebnie zdenerwować odwiedzającego i w ostateczności zaowocować tym, że opuści Twoją stronę www szybciej niż pierwotnie planował. Jeżeli chcesz przyciągnąć uwagę odbiorcy, rozsądniej będzie bazować na ciekawej, niebanalnej treści i grafice.

Podobnie jak w przypadku optymalnej wielkości pop up’u, sposób zamykania okienka nie powinien być utrudniony również w wersji mobilnej strony. Częstym problemem w przypadku stron www przeznaczonych na mniejsze ekrany jest niewielki znak X, który trudno zauważyć lub trafić w niego palcem. Zwróć na to uwagę i zadbaj o komfort użytkowników.

To, jak powinien być zbudowany pop up to jedno, ale nie zapominaj również o ilości okienek. Jeśli będzie ich zbyt dużo, możesz negatywnie wpłynąć na konwersję. Dlaczego? Postaw się w sytuacji osoby, która odwiedza stronę www. Zmasowany atak pop up’ów może być z jej perspektywy przede wszystkim irytujący. Ryzykujesz tym, że zdenerwowany i przytłoczony użytkownik ostatecznie nie będzie nawet czytał wyświetlanych komunikatów, ale od razu zamknie okienko, co może niestety skutkować przeoczeniem ważnych informacji.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)