"Nie" dla Lumii 900... w trosce o dobro klienta

"Nie" dla Lumii 900... w trosce o dobro klienta24.06.2012 10:00
Nokia Lumia 900 (fot. flickr)
Krzysztof Sylwerski

Wyobraźcie sobie świat, w którym operator dba o klienta. Nie, nie jedynie poprzez oferowanie korzystnych cen połączeń, SMS-ów, transmisji danych czy innych usług. Być może już niedługo poczujemy, że operator rzeczywiście się o nas troszczy. Wszystko za sprawą niemieckiego oddziału T-Mobile. Co dokładnie zrobił?

Operatorzy są najczęściej pytani o wprowadzenie konkretnego modelu telefonu do oferty. Zazwyczaj na takie doniesienia pracownicy poszczególnych sieci nie mogą odpowiadać ze względu na obowiązującą ich tajemnicę handlową. Inaczej było w przypadku pytania o najbardziej prestiżową Nokię działającą pod kontrolą systemu Windows Phone.

Na forum niemieckiej sieci T-Mobile pod wątkiem z pytaniem o dostępność Lumii 900 jedna z osób z zespołu odpowiedzialnego za kontakt z klientami zdradziła, że słuchawka nie pojawi się u nich w ofercie pomimo sporego zainteresowania potencjalnych nabywców. Niby nic szczególnego, ale najciekawsze w tej historii są powody, dla których operator zdecydował się na taki ruch.

Nokia Lumia 900
Nokia Lumia 900

Otóż uzasadnienie jest takie, że Lumia 900 (tak jak wszystkie smartfony oparte na nowym systemie mobilnym Microsoftu, które ukazały się do tej pory) nie otrzyma aktualizacji do nowo ogłoszonej wersji z numerem osiem. W poście napisano tak:

Kto z nas nie byłby zasmucony, gdyby nie mógł korzystać z najnowszego oprogramowania, mając prawie nowy telefon?

Nie trzeba było długo czekać na reakcję sieci. Wyżej postawieni przedstawiciele T-Mobile zdementowali tę wypowiedź. Powiedzieli, że obecnie nie mogą zaproponować wszystkich nowych urządzeń. W sprostowaniu użyto też stwierdzenia, że jest wiele ważnych decyzji dotyczących zmian w portfolio operatora i to była po prostu jedna z nich.

Można się jedynie domyślać, czy brak aktualizacji do Windows Phone 8 był rzeczywiście głównym powodem tego, że operator nie zdecydował się na dodanie prestiżowej Lumii do oferty. Najwidoczniej nawet poprawka oznaczona numerem 7.8 wprowadzająca szereg funkcji z odświeżonego systemu nie usatysfakcjonowałaby abonentów niemieckiego T-Mobile.

Czy taka forma „troski o klienta” jest do przyjęcia? Operatorzy zarabiają zwłaszcza na usługach, a nie telefonach, ale brak tak ważnego modelu w ofercie może zniechęcić przyszłych kupujących. Co sądzicie na ten temat?

Źródło: wmpowerusertheverge

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.