Nie korzystasz z mikropłatności w grach? Nie szkodzi, 2% graczy wyrabia normę za ciebie

Nie korzystasz z mikropłatności w grach? Nie szkodzi, 2% graczy wyrabia normę za ciebie09.04.2014 20:11

Swrve przygotowało ciekawe statystyki dotyczące rynku mobilnych gier. Firma przez 90 dni badała zachowania 10 milionów osób grających na smartfonach i tabletach w ponad 30 popularnych tytułów, przygotowanych przez takie studia, jak Activision, Epic Games, Gameloft, WB Games czy ZeptoLab. Wyniki badań dają do myślenia.

Okazuje się, że 19% graczy uruchamia nową grę tylko raz, a aż 66% nie wraca do niej po upływie 24 godzin. Oznacza to, że dla zdecydowanej większości użytkowników smartfonów dzisiejsze produkcje to głównie jednorazówki. Z jednej strony trochę mnie to dziwi, bo mobilne gry są dziś tak rozbudowane i dopieszczone, że mogłoby się wydawać, iż potrafią przykuć graczy do ekranów na długie godziny. Z drugiej strony liczby te idealnie pokazują mój stosunek do mobilnych tytułów.

Nie było tak zawsze, bo pamiętam, że jeszcze 5-6 lat temu byłem zafascynowany takimi produkcjami, jak Gangstar: West Coast Hustle, Asphalt 4: Elite Racing czy Brothers In Arms i potrafiłem je przechodzić po kilka razy. Obecnie moja przygoda z większością gier kończy się po przygotowania opisu do Weekendowego Zestawu Gier i Aplikacji. Albo to ja się zestarzałem, albo kiedyś łatwiej było docenić kilka perełek, a dziś wybór świetnych skądinąd produkcji zbyt duży.

Jest oczywiście jeszcze jeden winowajca takiego stanu rzeczy: znienawidzone przez wszystkich mikropłatności. Statystyki dotyczące tego rynku są dla mnie najciekawsze, bo z badania Swrve wynika, że tylko 2,2% graczy inwestuje prawdziwe pieniądze w rozgrywkę. Wyrabiają oni jednak całkiem niezłą średnią - 45 centów wydawanych w ciągu 90 dni, które przypadają na każdego gracza świata.

Na tym jednak nie koniec. Za blisko połowę (46%) przychodów z mikropłatności odpowiada 10% osób, które w ogóle z nich korzystają. Liczby te warto zestawić z danymi zebranymi przez firmę Distimo, z których wynika, że pod koniec ubiegłego roku mikrotransakcje generowały 92% (w przypadku platformy iOS) i 98% (w przypadku platformy Android) przychodu całego przemysłu mobilnych gier wideo. Wniosek? Praktycznie cała branża utrzymywana jest przez garstkę graczy, którzy są w stanie zapłacić fortunę za przemalowanie wirtualnego samochodu czy nowe gacie dla swojej postaci.

No to przyznawać się, który cwaniak podbija statystyki? ;)

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.