Nie lubisz stać w kolejkach? Density i Google szykują rozwiązania tego problemu

Nie lubisz stać w kolejkach? Density i Google szykują rozwiązania tego problemu02.08.2015 12:56
Kolejka w supermarkecie
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Łukasz Skałba

Świat goni w zabójczym tempie naprzód, a ludzie mają coraz mniej czasu. Niektórzy mówią, że żyjemy w kulturze nanosekundy, w której każda chwila jest na wagę złota. Nowe technologie, a szczególnie smartfony zdają się ten czas oszczędzać. Dowodem na to jest nowa funkcja Google oraz urządzenie Density.

Nikt z nas nie lubi zatłoczonych miejsc, a tym bardziej stania w kolejkach. Google zintegrował ze swoją wyszukiwarką nową funkcję wyświetlającą ilość osób znajdujących się w danym miejscu publicznym o różnych porach. Działa to na zasadzie podobnej do Google Traffic. Dane są wyświetlane na wykresie z którego możemy odczytać w jaki dzień i o której godzinie najwięcej osób korzysta z określonej placówki. Dzięki temu możemy bardziej świadomie wybrać porę odwiedzin wybranej lokalizacji i w rezultacie oszczędzić czas spędzony w kolejkach.

Źródło zdjęć: © Density
Źródło zdjęć: © Density

Ciekawsze rozwiązanie to projekt Density. Zakłada on użycie małego chipu o tejże nazwie, który przyczepiony do framugi drzwi, zlicza liczbę wchodzących i wychodzących osób. System działa dzięki podczerwieni. Wszystkie czujniki komunikują się z bazą, która z kolei łączy się z Internetem i przesyła odpowiednie dane na serwery. Te dane są dostępne zarówno dla właścicieli na przykłada sklepu oraz dla wszystkich potencjalnych klientów. Jakie płyną z tego korzyści?

Porównanie technologii, Źródło zdjęć: © Density
Porównanie technologii
Źródło zdjęć: © Density

Najprostszy przykład, to restauracje - dzięki specjalnej aplikacji, bez problemu zobaczysz jak bardzo jest w danym momencie zatłoczona i ile dokładnie stolików jest wolnych.

Density instalowane mogą być wszędzie - chociażby w szkołach czy na uczelniach. Nie wiesz czy warto iść na siłownię lub na stołówkę? Sprawdź w aplikacji!

Źródło zdjęć: © Density
Źródło zdjęć: © Density

To także idealne narzędzie dla sprzedawców. Gdy czujniki zarejestrują wyjątkowo mało osób, będzie to znak do ogłoszenia wyprzedaży. Co ciekawe, system umożliwi automatyczne przeceny wybranych produktów i usług, gdy ilość klientów spadnie poniżej określonego poziomu. Dzięki temu firmy utrzymają większy ruch, a klienci po uruchomieniu aplikacji zobaczą, że w danym sklepie jest obecnie mało klientów i w rezultacie przecena - wszystko zautomatyzowane.

Stanie w kolejce

W powyższym rozwiązaniu nie ma co prawda nic odkrywczego, ale trzeba przyznać, że w wielkich, zatłoczonych aglomeracjach miejskich może się to rzeczywiście przydać. Ciekawe czy kiedyś Density trafi do Polski... Sam system oraz jego instalacja jest całkowicie darmowa. Płacić trzeba natomiast abonament - 25 dolarów za daną lokalizację za miesiąc.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.