Nie nie, absolutnie nie namawiamy. Ale...

Nie nie, absolutnie nie namawiamy. Ale...11.05.2009 06:00
tako rzecze rzecznik
Kira Czarczyńska

Jak zapewne wszyscy zainteresowani - czyli generalnie w ogóle wszyscy abonenci - wiedzą: polskie prawo telekomunikacyjne pozwala nam wypowiedzieć umowę swojemu operatorowi, jeśli ten zmieni zapisy swojego regulaminu. Taką opcję zyskali więc właśnie abonenci sieci Plus.

Czy Play mógł nie zareagować na fakt, iż na rynku pojawiają się właśnie miliony osób, mogących z dnia na dzień, bez żadnych konsekwencji, zmienić operatora...? Pewnie, że nie mógł.

Jak zapewne wszyscy zainteresowani - czyli generalnie w ogóle wszyscy abonenci - wiedzą: polskie prawo telekomunikacyjne pozwala nam wypowiedzieć umowę swojemu operatorowi, jeśli ten zmieni zapisy swojego regulaminu. Taką opcję zyskali więc właśnie abonenci sieci Plus.

Czy Play mógł nie zareagować na fakt, iż na rynku pojawiają się właśnie miliony osób, mogących z dnia na dzień, bez żadnych konsekwencji, zmienić operatora...? Pewnie, że nie mógł.

Oficjalnej reakcji co prawda nie ma, ale taka półoficjalna, na blogu Marcina Gruszki, pojawiła się niedługo po informacji o zmianie regulaminu Plusa. I rzecz jasna komentarz jest jak najbardziej w stylu Play:

*Absolutnie nie namawiamy klientów do zrywania umów z Plusem!!! To sprawa między klientem a operatorem i nie zamierzamy w żaden sposob ingerować w tę relację. To decyzja, wybór i kalkulacja klienta.

Jeżeli jednak klient zechce, w wyniku zerwania obecnej umowy, skorzystać z lepszej naszym zdaniem oferty PLAY- zapraszamy serdecznie, czekamy z otwartymi ramionami, w sensie salonami.*

Przyznaję, rozbawiła mnie forma - nie, my absolutnie nie namawiamy, ale w sumie to skoro już możecie, to wpadnijcie do nas po lepszą ofertę ;] Prawdą jest jednak, że często gęsto abonenci z umowami terminowymi tylko czekają na pretekst, żeby zerwać je bez płacenia kar umownych za przedterminowe rozwiązanie umowy.

I zmiana regulaminu jest właśnie takim pretekstem, ponieważ zgodnie z art. 59 ust. 2 Prawa telekomunikacyjnego:

dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia abonenta o każdej zmianie w regulaminie, z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że w razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.

Z tego też właśnie powodu zmiany regulaminu są czymś, czego operatorzy starają się raczej unikać. I czymś, na co czeka mnóstwo "terminowych" abonentów. Na pewno jakaś część z nich skorzysta z możliwości rozwiązania umowy. Na pewno też nie pozbawią się przy tym możliwości korzystania z komórek, znajdą więc innego operatora. I na pewno niektórzy z nich trafią do Play...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.