"Nie pozwól, by Apple kosztował cię miłość". Samsung dołącza do wojny z producentem iPhone'ów

"Nie pozwól, by Apple kosztował cię miłość". Samsung dołącza do wojny z producentem iPhone'ów10.10.2023 15:07
Samsung Galaxy S22 Ultra i iPhone 14 Pro
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Miron Nurski

W ubiegłym roku Google wypowiedział Apple'owi wojnę. Samsung postanowił wesprzeć swojego partnera.

Samsung opublikował w mediach społecznościowych krótki spot stylizowany na rozmowę zakochanych nastolatków. Apple został w nim przedstawiany jako rodzic, który utrudnia parze komunikację.

"Nie pozwól, by Apple kosztował cię miłość" - czytamy w opisie filmu. Całość okraszana jest spopularyzowanym przez Google'a hashtagiem #GetTheMessage.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Samsung i Google chcą przekonać Apple'a, by zaimplementował w iPhone'ach standard RCS

Cała afera zaczęła się w styczniu 2022, gdy Wall Street Journal opublikował głośny reportaż zarzucający Apple'owi budowanie potęgi iPhone'a na "armii nastolatków wysyłających wiadomości tekstowe".

Apple od lat rozwija autorski standard komunikacji internetowej iMessage, który obecny jest jednak wyłącznie na jego urządzeniach. Gdy użytkownik iPhone'a dostaje wiadomość od użytkownika Androida, jest ona oznaczona innym kolorem, a rozmówcy tracą dostęp do części funkcji. W tym możliwości prowadzenia czatów grupowych.

Zielony dymek sygnalizuje, że osoba po drugiej stronie nie ma iPhone'a, Źródło zdjęć: © Apple
Zielony dymek sygnalizuje, że osoba po drugiej stronie nie ma iPhone'a
Źródło zdjęć: © Apple

Według artykułu WSJ - skądinąd chętnie udostępnianego przez wysoko postawionych pracowników i oficjalne profile Google'a - Apple wykorzystuje ten mechanizm, by wywierać na amerykańskich nastolatkach presję kupowania iPhone'ów. W innym wypadku mają narażać się na wykluczenie cyfrowe czy drwiny ze strony rówieśników.

Problem ten zdaje się zresztą dotyczyć nie tylko nastolatków. W 2022 roku amerykańskie media rozpisywały się o Jarretcie Allenie, cenionym koszykarzu NBA, który w jednym z wywiadów przyznał, że prywatnie używa Androida, ale musiał kupić iPhone'a, bo reszta jego drużyny prowadzi grupowy czat na iMessage.

Google zarzuca Apple'owi "czerpanie korzyści z nękania" i wymierzył w giganta całą kampanię #GetTheMessage. Ta ma zmotywować Tima Cooka do implementacji w systemie iOS otwartego standardu RCS, co pozwoliłoby użytkownikom iPhone'ów i smartfonów z Androidem komunikować się na równych zasadach.

Na razie nie zanosi się na to, by Apple z własnej woli wymienił własne iMessage na otwarte RCS, ale - kto wie - może działania Google'a i Samsunga sprawią, że problemem zainteresują się organy regulacyjne. Kilka lat temu USB-C w iPhonie też byłoby nie do pomyślenia, a dziś jest już faktem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.