Nie tylko u nas nie działa

Nie tylko u nas nie działa16.09.2008 11:30
Kira Czarczyńska

Przeboje jakie towarzyszyły - i w zasadzie nadal towarzyszą - wprowadzeniu w Polsce do użytku numeru alarmowego 112, znają chyba wszyscy. Albo nie działa, albo jest ciągle zajęty, albo nikt nie odbiera czy przekierowuje nas kompletnie gdzieś indziej niż chcemy... Okazuje się jednak, że nie tylko my mamy takie problemy. Litwa została ukarana za brak przepływu informacji do służb ratowniczych.

Przeboje jakie towarzyszyły - i w zasadzie nadal towarzyszą - wprowadzeniu w Polsce do użytku numeru alarmowego 112, znają chyba wszyscy. Albo nie działa, albo jest ciągle zajęty, albo nikt nie odbiera czy przekierowuje nas kompletnie gdzieś indziej niż chcemy... Okazuje się jednak, że nie tylko my mamy takie problemy. Litwa została ukarana za brak przepływu informacji do służb ratowniczych.

Ogólnoeuropejski numer 112, pozwalający w teorii szybko i łatwo znaleźć pomoc w sytuacjach awaryjnych, wprowadzono po raz pierwszy już w 1991r. Jego ideą było ujednolicenie numerów służb ratunkowych, ważne zwłaszcza dla turystów słabo zwykle zorientowanych w lokalnych kontaktach do pogotowia czy policji. Od roku 1998 Unia Europejska wymaga od państw członkowskich zapewnienia sprawnego funkcjonowania numeru 112 we wszystkich sieciach komórkowych i stacjonarnych.

Od 2003r. wszedł w życie jeszcze jeden wymóg: lokalizowanie osoby dzwoniącej i podawanie służbom ratunkowym jej położenia. Jest to istotne dla w.w. turystów, którzy często nie potrafią ściśle określić gdzie się w danym momencie znajdują.

Już dwa lata temu Komisja Europejska wzywała Litwę do uzupełnienia uchybień w funkcjonowaniu międzynarodowego telefonu alarmowego 112. Problem w tym kraju polegał właśnie na braku przekazywania służbom ratowniczym dokładnych informacji o lokalizacji osoby dzwoniącej pod 112 z komórki. Mimo wezwania do usunięcia uchybienia, jak dotąd na Litwie z przekazywaniem tej informacji nadal jest problem. Dlatego też Komisja Europejska sięgnęła po nieco mocniejsze argumenty.

Sprawne funkcjonowanie numeru 112 jest kwestią bardzo istotną dla bezpieczeństwa europejczyków. Często podróżujemy, a w czasie wojaży zdarzają się różnego rodzaju wypadki. Byłoby całkiem przyjemnie, gdyby istniała w końcu realna gwarancja możliwości szybkiego wezwania odpowiednich służb...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.