Nowa Nokia 3310 rozchodzi się jak świeże bułeczki. Zaskoczeni?

Nowa Nokia 3310 rozchodzi się jak świeże bułeczki. Zaskoczeni?08.03.2017 12:32

Jeśli myśleliście, że zainteresowanie Nokią 3310 skończy się na tonie rozdanych lajków na Facebooku, byliście w błędzie. Wszystko wskazuje na to, że tłumy ludzi naprawdę ten telefon kupią.

Popularny w Wielkiej Brytanii sklep Carphone Warehouse ruszył już z przedsprzedażą nowej Nokii 3310. Cytowany przez serwis The Telegraph Andrew Wilson - dyrektor sprzedaży we wspomnianej firmie - nie kryje zaskoczenia skalą popularności tego modelu.

Istnieje zadziwiająca, narastająca fala zainteresowania Nokią 3310 po prezentacji nowego wcielenia tego klasyka. Skala wstępnych rejestracji w Carphone Warehouse jest niezwykle duża i udowadnia, że nie chodzi tylko o szum medialny, lecz konsumenci naprawdę chcą wziąć ten telefon do ręki.

Niestety nie padły żadne konkretne dane dotyczące liczby zamówionych sztuk, ale jestem skłonny uwierzyć, że Andrew Wilson nie przesadza. Mam bowiem wgląd na statystyki dotyczące klikalności artykułów związanych z Nokią 3310 i mogę potwierdzić, że mamy do czynienia z sytuacją bezprecedensową.

Wspomnę tylko, że ze wszystkich tekstów, które pojawiły się w Komórkomanii w lutym, trzy materiały dotyczące nowej Nokii 3310 odpowiadają za niemal 1/5 ruchu. Gdy ograniczymy się tylko do treści związanych z targami technologicznymi MWC 2017, materiał o premierze tego telefonu cieszył się większym zainteresowaniem niż wszystkie pozostałe razem wzięte.

Nokia 3310 to genialne posunięcie HMD Global

Do tej pory uważałem, że nowy właściciel marki Nokia liczy po prostu na szum medialny, który przełoży się na zainteresowanie innymi produktami. I to się udało, co widać chociażby po rosnącej liczbie zapytań w Google'u.

Liczba zapytań o hasło "nokia" w wyszukiwarce Google, Źródło zdjęć: © Google Trends
Liczba zapytań o hasło "nokia" w wyszukiwarce Google
Źródło zdjęć: © Google Trends

Nowa Nokia 3310 może się jednak okazać także ogromnym sukcesem sprzedażowym i wygenerować niemały zysk.

Telefon wyceniono na 49 euro, czyli równowartość 210 zł. Robi się ciekawie, gdy spojrzymy na Nokię 150, która od 3310 różni się nazwą i wyglądem. Ta kosztuje 149 zł, przy czym koszty produkcji są zapewne bardzo podobne.

Nowa Nokia 3310 bazuje na Nokii 150
Nowa Nokia 3310 bazuje na Nokii 150

Jestem przekonany, że sprzedaż nowej Nokii 3310 będzie liczona w milionach. Sięgną po nią osoby, które z różnych względów potrzebują zwykłej komórki, bo to chyba jedyne urządzenie tego typu, o którym można powiedzieć, że jest modne. Najwięcej ludzi kupi ją jednak pewnie ze względów sentymentalnych.

Sam nową Nokię 3310 kupię choćby dlatego, że za jakiś czas legendarny telefon i jego odświeżony brat będą miały sporą wartość kolekcjonerską. No i przyda mi się jakiś obiekt porównawczy, gdy za dwie dekady przyjdzie mi recenzować Nokię 3310 (rocznik 2037).

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.