Nokia: wynik finansowy za I kwartał 2010 roku i kwestia nowych urządzeń

Nokia: wynik finansowy za I kwartał 2010 roku i kwestia nowych urządzeń22.04.2010 19:44
Przemysław Musiał

Nokia przedstawiła dzisiaj najnowsze dane finansowe dotyczące I kwartału tego roku. Z analizy można wywnioskować, że firma stopniowo traci klientów na mobilnym rynku, ale są też obszary, które z pewnością ucieszyły zarząd firmy i powinny ucieszyć użytkowników.

Firma zanotowała przychodu netto o 3% wyższy (9,522 mld euro) w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku (9,276 mld euro). Jednak w porównaniu do IV kwartału 2009 roku (11,988 mld euro) Nokia zanotowała spadek aż o 21%. Jest to oczywiście wynik słabszej sprzedaży urządzeń mobilnych przez finów – sprzedaż spadła aż o 19,1 mln sztuk telefonów w porównaniu do IV kwartału 2009 roku. Całkowita sprzedaż telefonów w I kwartale tego roku wyniosła 107,8 mln sztuk.

Niewątpliwie dla osób nie interesujących się na co dzień notowaniami producentów odpowiedzialnych za produkcje telefonów komórkowych, takie liczby robią wrażenie. Niestety z pewnością nie zrobiły one wrażenia na zarządzie Nokii, a jeśli już to z pewnością nie było to przyjemne wrażenie.

Ciekawostką opublikowaną w najnowszym raporcie Nokii jest fakt, że firma po raz pierwszy w swojej historii sprzedała więcej urządzeń typu Smartfon, niż tradycyjnych telefonów komórkowych. Możliwe, że właśnie rynek inteligentnych telefonów jest celem Nokii, ponieważ jak donosi firma – według jej szacunków w I kwartale tego roku, sprzedano 52,6 mln smartfonów w tym aż 21,5 mln Nokii.

Oto inne ciekawostki przedstawione w dzisiejszym raporcie Nokii:

  • Spadła średnia cena telefonów z 64 euro w IV kwartale 2009 do 62 euro w I kwartale 2010 roku
  • Średnia cena sprzedaży smartfona w I kwartale 2009 wynosiła 190 euro, obecnie wynosi 155 euro
  • Sprzedaż telefonów w Europie spadła o 30% w porównaniu do IV kwartału 2009, natomiast w Chinach wzrosła o 20%
  • Telefony z systemem Symbian^3, które na rynku miały pojawić się już w drugim kwartale tego roku, ukażą się dopiero po letnich wakacjach
  • Celem Nokii jest zwiększenie sprzedaży, dzięki obniżeniu ceny urządzeń nawet o 10%
  • Sklep Ovi Store wypełnia ponad 9500 aplikacji, tapet i motywów, które ściągane są 1,7 miliona razy na dobę.
  • 10 milionów ludzi pobrało nową wersję aplikacji Ovi Maps, oferującą darmową nawigację w telefonie

Źródło: Nokia

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.