Nowe Prawo telekomunikacyjne - zdalne zawieranie umów i kontrola rzeczywistej prędkości transferu

Nowe Prawo telekomunikacyjne - zdalne zawieranie umów i kontrola rzeczywistej prędkości transferu11.07.2012 18:00
Nowe Prawo telekomunikacyjne z kontrolą rzeczywistej prędkości transferu (fot.: Flickr/Aplomb/CC BY-SA 2.0)
Kira Czarczyńska

We wtorek rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy Prawo telekomunikacyjne. Doczekamy się w końcu kontroli rzeczywistej prędkości transferu i możliwości zdalnego zawierania umów. Skróci się też czas, przez jaki przechowywane są dane klientów w systemach operatorów, a przenieść numer między sieciami będzie można w 24 godziny.

Nowe Prawo telekomunikacyjne ma dostosować obowiązujące u nas przepisy do wymogów Unii Europejskiej. Nowelizacja daje klientom większe prawa i zapewnia im nieco lepszą niż dotąd ochronę. Wprowadza między innymi obowiązek prezentowania umów, regulaminów i cenników w postaci zrozumiałej i dostępnej dla odbiorców usług.

A co jeszcze się zmieni?

  • Szybsze przeniesienie numeru - po wejściu w życie nowych przepisów operatorzy będą musieli umożliwić przeniesienie numeru między sieciami w czasie nie dłuższym niż 24 godziny.
  • Kontrola rzeczywistej prędkości transferu - użytkownicy mobilnego Internetu dostaną większą ochronę przed dostarczaniem przez operatora znacznie niższych prędkości łącza niż te, na które zawarto umowę. Prezes UKE będzie miał prawo skontrolować, czy klient dostaje to, za co płaci.
  • Krótsze umowy - pierwsza umowa będzie mogła zostać zawarta na maksymalnie 24 miesiące, a klient dostanie prawo do podpisywania zobowiązań na okres krótszy niż rok, dzięki czemu operatorzy nie będą mieć możliwości nakłaniania do zawierania niekorzystnych, bardzo długich umów.
  • Zawieranie umowy online - wszystkie warunki będą dostępne na stronie internetowej operatora, a umowę zawrzemy za pomocą specjalnego formularza, bez wychodzenia z domu.
  • Krótsze przechowywanie danych - rozmowy telefoniczne czy maile będą przechowywane przez operatorów już nie 2 lata, jak to jest teraz, ale rok.

Nowe Prawo telekomunikacyjne robi też w końcu ukłon w stronę osób niepełnosprawnych. Będą mieć możliwość kontaktowania się bezpłatnymi SMS-ami ze służbami ratunkowymi - takie rozwiązania już są co prawda stosowane, nie mamy jednak tak naprawdę odpowiednich uregulowań prawnych, aby stało się to normą.

Źródło: Gazeta Prawna

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.