Nowy smartfon i wyzwania w sklepie. Bądź uważny podczas zakupów

Nowy smartfon i wyzwania w sklepie. Bądź uważny podczas zakupów13.11.2019 16:13
Samsung zachęca do przemyślanych zakupów online
Źródło zdjęć: © Samsung

Kupujesz nowy smartfon? Poza szeregiem dylematów odnośnie jego funkcji i wyglądu, warto rozsądnie podejść do kwestii formalnych. Poświęcenie kilkunastu dodatkowych minut na etapie składania zamówienia może pomóc uniknąć problemów w przyszłości.

Chociaż dzisiejsze zakupy w internecie mogą się sprowadzać w zasadzie do jednego kliknięcia i potwierdzenia płatności, lepiej poświęcić na nie nieco więcej czasu, aby upewnić się, że sprzęt kupowany jest w miejscu godnym zaufania.

Kupując smartfon w sieci warto zwrócić szczególną uwagę przede wszystkim na kwestię gwarancji i regulaminy.

Gwarancja i jej warunki

Trudno wyobrazić sobie dzisiaj zakup nowego urządzenia, które nie jest objęte gwarancją. Może się jednak okazać, że okres gwarancyjny liczony jest od pierwszej aktywacji urządzenia – jeśli stało ono wcześniej na ekspozycji (i siłą rzeczy zostało już aktywowane), wówczas nabywca w praktyce otrzyma produkt z skróconym czasem, w którym od momentu zakupu będzie mógł uzyskać darmową naprawę usterek.

Sama informacja o udzielanej gwarancji producenta może więc być niewystarczająca. Przed zakupem dopytajmy sprzedawcę jaki jest jej okres i czy urządzenie nie było wcześniej na ekspozycji w sklepie. W razie wątpliwości, po rozmowie ze sprzedawcą można także zdecydować się na bezpośredni kontakt z producentem kupowanego urządzenia – to w końcu on udziela gwarancji.

Warto także dopytać, jakie dokumenty będą niezbędne w przypadku chęci zgłoszenia usterki zakupionego sprzętu

Nie ignoruj regulaminów – czytaj je

Druga ważna kwestia dotyczy regulaminów . Sprzedawcy internetowi są zobowiązani do zamieszczania na swoich stronach informacji takich jak regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną czy regulamin sklepu internetowego.

Jest to wymagane przepisami, toteż brak takich dokumentów powinien szczególnie zwrócić uwagę kupującego. Jeśli sprzedawca nie dba o prawa klienta już na tym etapie, istnieje szansa, że nie będzie ich szanować również po sprzedaży.

Kupując produkt, akceptujesz regulamin sklepu. Warto go przeczytać, Źródło zdjęć: © Pixabay
Kupując produkt, akceptujesz regulamin sklepu. Warto go przeczytać
Źródło zdjęć: © Pixabay

Przed zakupem w danym sklepie internetowym warto zatem poświęcić chwilę czasu na odnalezienie wspomnianych dokumentów, a następnie ich lekturę i weryfikację, czy nie zawierają punktów niezgodnych z przepisami o prawach konsumenta.

Szczególną uwagę wypada poświęcić terminowi ewentualnego zwrotu sprzętu po zakupie – nawet w profesjonalnie wyglądających regulaminach zdarzają się bowiem w tej kwestii niezgodności z obowiązującym prawem. Wszystkie prawa kupującego można poznać na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Kupuj „z głową”!

Pamiętaj, że kupno nowego smartfona to przede wszystkim przyjemność i nierzadko spełnienie marzeń. Aby zapewnić sobie dodatkowe bezpieczeństwo i spokój ducha, warto przestrzegać powyższych zasad. Analiza regulaminu i warunków gwarancji nie zajmie więcej niż kilkanaście minut, a może uchronić przed ewentualnymi problemami.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.