Od sukcesu Microsoft Surface zależy strategia Acera

Od sukcesu Microsoft Surface zależy strategia Acera03.11.2012 08:00
Acer Iconia Tab W510 | fot. engadget
Michał Brzeziński

Surface z Windowsem RT budzi emocje, zwłaszcza z powodu ubogiego ekosystemu. Ciągle nie wiadomo, jak potoczą się losy tego systemu. Do tego czasu Acer zamierza obserwować rynek, a szczególnie poczynania Microsoftu.

Surface z Windowsem RT budzi emocje, zwłaszcza z powodu ubogiego ekosystemu. Ciągle nie wiadomo, jak potoczą się losy tego systemu. Do tego czasu Acer zamierza obserwować rynek, a szczególnie poczynania Microsoftu.

Ogólnie Surface jest produktem udanym... gdyby nie oprogramowanie. Zdarzają się problemy ze stabilnością, ale  - co bardziej zauważalne - brakuje wysokiej jakości aplikacji. Przy odpowiedniej motywacji deweloperów Windows RT może stać się bardzo wartościowym systemem, jednak na razie jego sukces stoi pod znakiem zapytania.

Tak samo uważa prezes Acera, Jim Wong:

Z początku mieliśmy śmiały plan wkroczenia na rynek na samym początku następnego roku, jednak z powodu tabletu Surface jesteśmy o wiele bardziej ostrożni, chociaż badań nie wstrzymujemy.

Planowaliśmy wejście na pierwszy kwartał, ale nie sądzę, że będzie to wcześniej niż w drugim kwartale. Nie wiem, co będzie następne, co zrobi Microsoft. Obserwujemy, jak radzi sobie Surface... Jak Windows RT jest odbierany przez klientów, jak agresywnie działa Microsoft w kwestii RT i Surface'a, nie wiemy... Chcemy to zobaczyć.

Tak więc opóźnienie nie będzie mierzone w tygodniach, tylko miesiącach i na pierwsze urządzenia Acera z Windowsem RT jeszcze długo poczekamy. A jak to wpłynie na rynek?

Tajwański producent jest ważnym graczem, zwłaszcza jeśli chodzi o urządzenia z układem ARM  (seria Iconia), ale jego decyzja nie powinna znacząco zahamować rozwoju systemu. Niemniej jednak im więcej producentów, tym lepiej.

Wiele razy mówiło się o tym, że Surface, oprócz bycia pionierem na rynku Windowsa RT, może również być bardzo groźnym konkurentem. To właśnie Acer wtedy głośno wyraził swoje obawy z powodów poczynań Microsoftu. Oczywiście gigant z Redmond pozostał niewzruszony.

Jak wskazuje Jim Wong, cena Surface'a (499 dol.) zaskoczyła także pozostałych partnerów. Firmy Lenovo i Asus miały wypuścić na rynek tablety kosztujące 599 dol., ale zostały zmuszone do wprowadzenia pewnych poprawek i obniżenia ceny.

Z jednej strony to dobrze - konsumenci (zwłaszcza ci oszczędni) na tym zyskają. Jednak zbyt agresywna promocja Microsoftu może źle wpłynąć na jego stosunki z partnerami. A Ballmer nie byłby szczęśliwy, gdyby nagle więcej producentów postanowiło wstrzymać produkcję urządzeń z Windowsem RT.

Źródło: Slashgear

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.