Nowy lider rynku smartfonów premium w Indiach. Wyprzedził Samsunga i Apple'a

Nowy lider rynku smartfonów premium w Indiach. Wyprzedził Samsunga i Apple'a31.01.2019 16:48
OnePlus 6T McLaren Edition
Mateusz Żołyniak

W Indiach sprzedają się głównie tańsze urządzenia, ale na tamtejszym rynku z roku na rok rośnie segment smartfonów premium. Pozycję jego lidera utrzymuje obecnie OnePlus, który chwaląc się osiągnięciem nie zapomniał odnieść się do rywala z Cupertino.

OnePlus radzi sobie świetnie w Indiach

Firma Counterpoint Research przygotowała interesujący raport dotyczący rynku smartfonów z półki premium w Indiach, a więc modeli wycenianych na więcej niż 30 000 rupii (ok. 1570 zł). Okazuje się, że Hindusi z roku na rok kupują coraz więcej droższych smartfonów (wzrost o 8 proc.), a aż 92 proc. tego segmentu należy do trzech graczy.

Należą do nich Apple i Samsung, ale ostatnią firmą nie jest Huawei, Xiaomi czy Motorola, a OnePlus. To mała marka z Państwa Środka lideruje w segmencie droższych smartfonów w Indiach już od drugiego kwartału 2018 roku, a w czwartym kwartale zagarnęła dla siebie aż 36 proc. tego ryku.

Przedstawiciele indyjskiego oddziału OnePlusa dane firmy Counterpoint Research skomentowali na Twitterze hasłem "iDare you" (z ang. wyzywam cię) oraz grafiką, na której pytają Siri o to "jaki jest najpopularniejszy smartfon premium w Indiach".

Analitycy wskazują, że w 2018 roku urządzenia firmy z Państwa Środka były tymi najchętniej kupowanymi, ale to Samsung dostarczył na rynek nieco więcej urządzeń, wyprzedzając OnePlusa o punkt procentowy. Apple wyraźnie odstaje od dwójki liderów z udziałem na poziomie 24 proc.

Udziały w rynku smartfonów premium w Indiach w 2018 roku (ilość dostarczonych na rynek urządzeń), Źródło zdjęć: © Counterpoint Research
Udziały w rynku smartfonów premium w Indiach w 2018 roku (ilość dostarczonych na rynek urządzeń)
Źródło zdjęć: © Counterpoint Research

OnePlus jest nie pierwszą - i z pewnością nie ostatnią - firmą, która w materiałach promocyjnych uderza w giganta z Cupertino. Zagrywki tego typu nie każdemu muszą się podobać, ale nie da się ukryć, że Chińczycy mają sporo powodów do zadowolenia.

Wiele firm mogłoby brać przykład z OnePlusa

Do niedawna mało kto spodziewałby się, że młody producent, w którego ofercie można znaleźć tylko jedno urządzenie, będzie w stanie nie tylko nawiązać walkę ze znanymi producentami, ale i ich wyprzedzić w ważnym segmencie jednego z największych rynków na świecie.

Najpopularniejsze smartfony z segmentu premium w Indiach w 2018 roku, Źródło zdjęć: © Counterpoint Research
Najpopularniejsze smartfony z segmentu premium w Indiach w 2018 roku
Źródło zdjęć: © Counterpoint Research

Sukces firmy potwierdza fakt, że najbardziej popularnymi modelami premium w 2018 roku w Indiach były OnePlus 6 (udział w segmencie na poziomie 15 proc.) oraz OnePlus 6T (10 proc.), a żaden z nich nie był dostępny w sprzedaży jedynie przez kilka miesięcy. Samsung Galaxy S9+, który do sprzedaży trafił wcześniej, zajął dopiero trzecie miejsce.

Kluczem do sukcesu OnePlusa jest oczywiście stosunkowo niska wycena topowych smartfonów. Urządzenia te nie są bardzo tanie, a do tego co roku odrobinę drożeją, ale pozostają wyraźnie tańsze niż flagowe produkty Samsunga, Apple'a czy Huaweia. Szczególnie, że modele gigantów z roku na rok drożeją jeszcze bardziej, co tylko podkreśla różnicę.

Udziały Apple'a, OnePlusa i Samsunga w rynku smartfonów premium w Indiach w czwartym kwartale 2018 roku, Źródło zdjęć: © Counterpoint Research
Udziały Apple'a, OnePlusa i Samsunga w rynku smartfonów premium w Indiach w czwartym kwartale 2018 roku
Źródło zdjęć: © Counterpoint Research

Samsung na ważnym indyjskim rynku walczyć che póki co produktami z wyższej średniej półki cenowej jak Galaxy A9, który ma kusić poczwórnym aparatem. Lepsze efekty przyniosłoby jednak po prostu bardziej rozsądne wycenianie topowych urządzeń. Szczególnie, że ostatnie produkty z linii Galaxy S nie zostawiają konkurentów daleko w tyle.

Może producenci w 2019 roku nie będą aż tak mocno przesadzać z cenami flagowców. Nadzieję na to dają doniesienia na temat zmiany w polityce cenowej Apple'a na rynkach zagranicznych.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.