OnePlus chciał wybić się tam, gdzie poległo Xiaomi. Cóż, nie udało się...

OnePlus chciał wybić się tam, gdzie poległo Xiaomi. Cóż, nie udało się...14.02.2018 14:18
Mateusz Żołyniak

Xiaomi przekonało się ostatnio, że pytani użytkownicy bardziej preferują stockowe wydanie Androida, a nie MIUI, więc nie spodziewałem się, że prędko zobaczę podobną ankietę, której autorem jest firma zajmująca się rozwojem własnej nakładki. Myliłem się, ale to nie ja mam powody do niezadowolenia.

Szymon Kopeć, który jest inżynierem pracującym w firmie OnePlus, postanowił zapytać niedawno na Twitterze, czy użytkownicy wolą korzystać z OxygenOS, czy może z "czystego" Androida. Postanowił on powtórzyć działanie Xiaomi, które w ten sposób chciało potwierdzić wyższość MIUI na stockowym wydaniem systemu Google'a. Początkowo szło dobrze.

Szef OnePlus chciał wybić się na potknięciu Xiaomi

OxygenOS w ankiecie szybko wysunął się na prowadzenie, więc Carl Pei postanowił dać prztyczka w nos Xiaomi. Poprosił otwarcie autora ankiety, aby jej nie usuwał, co wyraźnie uderzało w rywala, który zdecydował się zatrzeć wszelkie ślady po niekorzystnym wyniku badania opinii użytkowników.

Chciałbym zobaczyć minę szefa OnePlusa, gdy przeglądał finalne wyniki ankiety. Okazało się bowiem, że użytkownicy i tym razem nad autorskie rozwiązanie postawili zwykłe wydanie Androida. Stockowa platforma Google'a zdobyła przy tym sporą przewagę - 58 proc. głosów do 42 proc. Chyba nie tak to miało wyglądać...

OnePlus mimo wszystko wyszedł z sytuacji z twarzą

Przyznać muszę jednak, że pracownicy OnePlus nie spanikowali i nie usunęli niekorzystnej ankiety. Ba, sam Carl Pei pozostawił wiadomość, w której z dużym przekonaniem prosi o pozostawienie wyników.

Zamiast tego Szymon Kopeć przygotował wiadomość, w której podziękował za opinie. Stwierdził, że szczególnie te negatywne motywują zespół do wytężonej pracy nad OxygenOS, a więc zrobił to, co zrobić powinno Xiaomi po zobaczeniu niekorzystnych wyników ankiety.

Mam nadzieję, że teraz firmy się czegoś nauczą

Nieco zastanawia mnie, kiedy firmy zrozumieją, że tworzenie tego typu ankiet nie ma większego sensu, bo nie ma szans, aby zdecydowana większość użytkowników opowiedziała się za ich autorską platformą. Z nieznanych mi powodów "czysty" Android jest czymś upragnionym przez smartfonowych geeków i nawet, gdy nie oferuje on połowy opcji z dobrze przygotowanej nakładki, to wskazywany jest często jako ta lepsza opcja. Tego się już chyba nie zmieni.

Można spodziewać się jednak, że wystartowanie z ankietą zaraz po wpadce Xiaomi, to celowe zagranie OnePlusa i firma liczyła się z możliwymi wynikami. Głównym celem było zapewnienie firmy rozgłosu tanim kosztem i to się udało. Jak zwykle zresztą...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.