Sprzedaż smartfonów w 2020 roku. Te firmy wygrały na pandemii

Sprzedaż smartfonów w 2020 roku. Te firmy wygrały na pandemii28.01.2021 14:34
Apple jest jednym z największych wygranych 2020 roku

"Większość świata jest albo pod jakiegoś rodzaju restrykcjami, albo czeka na powrót do normalnego codziennego życia, a sprzedaż smartfonów odbija się, jakby nigdy nic się nie stało" - mówią analitycy.

Pandemia COVID-19 odcisnęła olbrzymie piętno na światowej gospodarce, co odczuli także producenci smartfonów. Nie jest jednak tak źle, jak można by oczekiwać. Ale po kolei.

W całym 2020 rozeszło się najmniej smartfonów od 2013 roku

Według firmy analitycznej IDC, w 2020 roku na rynek trafiło 1,29 mld smartfonów. Warto w tym miejscu przypomnieć, że bariera 1,3 mld została przekroczona już w 2014 roku i dotychczas dostawy ani razu nie spadły poniżej tego poziomu.

W 2020 roku odnotowano wynik o 5,9 proc. mniejszy niż w roku poprzednim (1,37 miliarda). To największy regres w historii, ale bynajmniej nie pierwszy, bo dostawy maleją regularnie od 2017 roku.

Dostawy smartfonów w 2020, Źródło zdjęć: © idc.com
Dostawy smartfonów w 2020
Źródło zdjęć: © idc.com

Piątka największych producentów w 2020 to kolejno Samsung, Apple, Huawei, Xiaomi oraz vivo. Co jednak ciekawe, w TOP 5 spadki odnotowały jedynie firmy Samsung i Huawei. W przypadku Chińczyków głównym problemem z pewnością było odcięcie od usług Google'a, co pozwoliło rywalom urosnąć ich kosztem.

Sama końcówka 2020 roku była za to dla producentów bardzo udana dzięki... drugiej fali COVID-19

Tu robi się ciekawie. Jesienią uderzyła tzw. druga fala koronawirusa, kiedy to wiele krajów zaczęło wprowadzać najostrzejsze restrykcje. Tymczasem w czwartym kwartale 2020 na rynek trafiło 385,9 mln smartfonów, czyli o 4,3 proc. więcej niż w roku poprzednim.

Dostawy smartfonów w czwartym kwartale 2020, Źródło zdjęć: © idc.com
Dostawy smartfonów w czwartym kwartale 2020
Źródło zdjęć: © idc.com

O ile we wcześniejszych miesiącach zacisnęliśmy pasa, o tyle w okresie świątecznym pieniędzy na smartfony nie żałowaliśmy.

Analitycy IDC twierdzą, że paradoksalnie lockdown bardzo się producentom smartfonów przysłużył. Zmniejszone wydatki na rekreację, podróże i posiłki na mieście sprawiły, że więcej osób mogło sobie pozwolić na zakup nowego telefonu. Przekonać ich miały do tego głównie agresywne promocje oraz chęć korzystania z sieci 5G, która z miesiąca na miesiąc dostępna jest w coraz większej części świata.

Najwięksi wygrani 2020 roku to Xiaomi i Apple

W całym 2020 Xiaomi dostarczyło 147,8 mln smartfonów, czyli aż o 17,6 proc. więcej niż w 2020. To najlepszy rok w historii tej marki.

Apple natomiast zamknął rok 2020 najlepszym kwartałem w historii. Mowa aż o 90,1 mln iPhone'ów, co jest ponad 22-procentowym wzrostem rok do roku. To zasługa ogromnej popularności serii iPhone 12.

Analitycy IDC wierzą, że czwarty kwartał świadczy o ożywieniu branży i w roku 2021 rynek wciąż będzie odnotowywał dynamiczne wzrosty.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.