Huawei na moment został najpopularniejszym producentem smartfonów w Polsce
Samsung zepchnięty z tronu. Co prawda na razie tylko w ujęciu tygodniowym, ale to raczej tylko kwestia czasu.
11.04.2018 | aktual.: 11.04.2018 16:38
Huawei w Polsce wskoczył na fotel lidera pod koniec marca 2018
Chiński producent chwali się, że w ostatnim tygodniu marca sprzedał najwięcej smartfonów ze wszystkich marek obecnych na polskim rynku. Według raportu przygotowanego przez firmę analityczną GfK Polonia, w dniach 25-31 marca Huawei odpowiadał za 33,1 proc. sprzedanych nad Wisłą smartfonów.
Tak dobry wynik firma zawdzięcza faktowi, że całą trójkę najchętniej wybieranych w tych dniach modeli wyprodukował Huawei. Są to:
W ujęciu miesięcznym wciąż prowadzi jednak Samsung
Jeszcze raz zwracam uwagę, że powyższe dane odnoszą się wyłącznie do ostatniego tygodnia ubiegłego miesiąca. W całym marcu wyglądało to tak:
- Samsung - 32,3 proc.
- Huawei - 30 proc.
Tendencja wzrostowa nie pozostawia jednak wątpliwości, że to kwesta czasu
W roku 2015 udziały Huaweia w sprzedaży w Polsce oscylowały na poziomie 8 proc. W marcu 2017 było to już 21,3 proc., a w marcu 2018 aż 30 proc.
Ba, udziały Chińczyków rosną wyraźnie z tygodnia na tydzień:
- I tydzień marca - 27,6 proc.
- II tydzień marca - 28,7 proc.
- III tydzień marca - 30,6 proc.
- IV tydzień marca - 33,1 proc.
Prawdopodobnie już w najbliższej przyszłości Huawei zamknie cały miesiąc na szczycie podium. Pomóc w tym mają rekordowe wyniki przedsprzedaży modeli P20 praz P20 Pro.
Rosnące zainteresowanie huaweiami widać także wśród czytelników Komórkomanii
Zerknąłem na ruch mobilny na Komórkomanii w ostatnich latach. Poniżej rozkład udziału poszczególnych marek.
Marzec 2016
- Samsung - 29,96 proc.
- Apple - 17,54 proc.
- Sony - 9,5 proc.
- LG - 8,89 proc.
- Huawei - 5,37 proc.
Marzec 2017
- Samsung - 31,65 proc.
- Apple - 18,31 proc.
- Huawei - 12,43 proc.
- Sony - 7,51 proc.
- LG - 7,32 proc.
Marzec 2018
- Samsung - 30,02 proc.
- Huawei - 17,22 proc.
- Apple - 16,8 proc.
- LG - 7,09 proc.
- Sony - 5,62 proc.
Jeszcze dosłownie 5 lat temu mało kto o Huaweiu słyszał. Dziś mało kto może się z nim równać.