Huawei na moment został najpopularniejszym producentem smartfonów w Polsce

Strona głównaHuawei na moment został najpopularniejszym producentem smartfonów w Polsce
11.04.2018 13:01
Huawei Mate 10 Lite to jeden z najpopularniejszych smartfonów w Polsce
Huawei Mate 10 Lite to jeden z najpopularniejszych smartfonów w Polsce

Samsung zepchnięty z tronu. Co prawda na razie tylko w ujęciu tygodniowym, ale to raczej tylko kwestia czasu.

Huawei w Polsce wskoczył na fotel lidera pod koniec marca 2018

Chiński producent chwali się, że w ostatnim tygodniu marca sprzedał najwięcej smartfonów ze wszystkich marek obecnych na polskim rynku. Według raportu przygotowanego przez firmę analityczną GfK Polonia, w dniach 25-31 marca Huawei odpowiadał za 33,1 proc. sprzedanych nad Wisłą smartfonów.

Tak dobry wynik firma zawdzięcza faktowi, że całą trójkę najchętniej wybieranych w tych dniach modeli wyprodukował Huawei. Są to:

W ujęciu miesięcznym wciąż prowadzi jednak Samsung

Jeszcze raz zwracam uwagę, że powyższe dane odnoszą się wyłącznie do ostatniego tygodnia ubiegłego miesiąca. W całym marcu wyglądało to tak:

  1. Samsung - 32,3 proc.
  2. Huawei - 30 proc.

Tendencja wzrostowa nie pozostawia jednak wątpliwości, że to kwesta czasu

W roku 2015 udziały Huaweia w sprzedaży w Polsce oscylowały na poziomie 8 proc. W marcu 2017 było to już 21,3 proc., a w marcu 2018 aż 30 proc.

Huawei Mate 10 Lite to jeden z najpopularniejszych smartfonów w Polsce
Huawei Mate 10 Lite to jeden z najpopularniejszych smartfonów w Polsce

Ba, udziały Chińczyków rosną wyraźnie z tygodnia na tydzień:

  • I tydzień marca - 27,6 proc.
  • II tydzień marca - 28,7 proc.
  • III tydzień marca - 30,6 proc.
  • IV tydzień marca - 33,1 proc.

Prawdopodobnie już w najbliższej przyszłości Huawei zamknie cały miesiąc na szczycie podium. Pomóc w tym mają rekordowe wyniki przedsprzedaży modeli P20 praz P20 Pro.

Rosnące zainteresowanie huaweiami widać także wśród czytelników Komórkomanii

Zerknąłem na ruch mobilny na Komórkomanii w ostatnich latach. Poniżej rozkład udziału poszczególnych marek.

Marzec 2016

  1. Samsung - 29,96 proc.
  2. Apple - 17,54 proc.
  3. Sony - 9,5 proc.
  4. LG - 8,89 proc.
  5. Huawei - 5,37 proc.

Marzec 2017

  1. Samsung - 31,65 proc.
  2. Apple - 18,31 proc.
  3. Huawei - 12,43 proc.
  4. Sony - 7,51 proc.
  5. LG - 7,32 proc.

Marzec 2018

  1. Samsung - 30,02 proc.
  2. Huawei - 17,22 proc.
  3. Apple - 16,8 proc.
  4. LG - 7,09 proc.
  5. Sony - 5,62 proc.

Jeszcze dosłownie 5 lat temu mało kto o Huaweiu słyszał. Dziś mało kto może się z nim równać.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)