Piątkowy przegląd branżowy

Piątkowy przegląd branżowy22.01.2010 19:00
piątkowy przegląd rynku
Kira Czarczyńska

Kolejny dość ciekawy tydzień za nami. Udało nam się w końcu dowiedzieć czegoś bliższego o wynikach dotychczasowej działalności Play. I okazało się, że Fioletowy Operator ma się czym pochwalić: 3.447.958 klientów, 300 tysięcy osób korzystających z mobilnego Internetu, 1,34 mld zł przychodów. Oczywiście Play nie byłby sobą, gdyby na ten rok nie wyznaczył jeszcze ambitniejszych planów: 4,5 miliona klientów i 2 miliardy przychodu.

Co im z tego wyjdzie - zobaczymy. Na razie realizują swoje zamierzenia całkiem zgrabnie.

Kolejny dość ciekawy tydzień za nami. Udało nam się w końcu dowiedzieć czegoś bliższego o wynikach dotychczasowej działalności Play. I okazało się, że Fioletowy Operator ma się czym pochwalić: 3.447.958 klientów, 300 tysięcy osób korzystających z mobilnego Internetu, 1,34 mld zł przychodów. Oczywiście Play nie byłby sobą, gdyby na ten rok nie wyznaczył jeszcze ambitniejszych planów: 4,5 miliona klientów i 2 miliardy przychodu.

Co im z tego wyjdzie - zobaczymy. Na razie realizują swoje zamierzenia całkiem zgrabnie.

Zmiana nastroju - mamy zimę w pełni, śnieg nadal pada, wyciągi narciarskie pracują pełną parą. Jeżeli zamierzacie z nich korzystać, to warto mieć aktywną kartę Simplusa. Dla klientów tej sieci bowiem sześć najpopularniejszych stacji narciarskich przygotowało niespodziankę: 20% zniżki na zakup karnetów całodziennych i półdziennych. Promocja dotyczy zresztą nie tylko klientów samego Simplusa, ale także klientów Plusa, użytkowników 36i6 oraz korzystających z MixPlusa - i działa przez całą zimę.

Ci z was, którzy zamiast białego szaleństwa wolą zabawy karnawałowe, powinni zainteresować się ofertą GaduAIR. GG Paka to bonusy w pakietach internetowych, rozmowach VoIP i pakietach SMS, zależne od kwoty doładowania. Gadu Paka połączona jest również z losowaniem nagród - kursów tańca oraz płyt z muzyką taneczną.

No i wracamy do Play, które właśnie dorobiło się iPhone 3GS w ofercie. Telefon dostał nawet dedykowaną ofertę "Swobodny Internet 2" - 2 GB danych w cenie 40 zł, co miesiąc doliczanej do stawki za abonament. W ofercie dla firm aparat można kupić już od złotówki.

Ten sam Play zirytował jednak nieco swoich użytkowników. Platforma społeczna [u]ludzie.playmobile.pl[/u], na której można było przez ostatnie lata prowadzić własnego bloga - zostanie zlikwidowana z końcem stycznia 2010. Można jeszcze przenieść się do jednego z popularnych serwisów blogowych prowadzonych przez duże portale, jeśli jednak ktoś nie zrobi tego do 1 lutego, to jego wpisy zostaną bezpowrotnie skasowane.

Zamieszania narobił też pewien błąd eBOKa Simplusa. Przy sprawdzaniu profili w taryfie Twój Profil zamiast wyświetlać się 29 wyświetlało się 39 gr/min. Było to dla co uważniejszych klientów impulsem do wysnucia teorii, że taryfa będzie miała kolejny profil: 39 groszy za minutę połączenia do dowolnej sieci, z Play i Cyfrowym Polsatem włącznie. Plus zdementował tą informację, a eBOK pokazuje już prawidłowe opcje.

Klienci Orange natomiast faktycznie dostali od swojej sieci bonus. Każde doładowanie za 40 złotych premiowane jest dodatkowymi 10 złotymi. Gratisowe środki lądują na koncie promocyjnym, a wykorzystać je można na rozmowy, SMS-y i MMS-y wewnątrz sieci Orange, na połączenia z numerami stacjonarnymi, a także z internetem.

No i w końcu dochodzimy do usługi, której wprowadzanie ciągnie się od wielu miesięcy - i nic nie zapowiada, żeby miała w końcu ruszyć. Mowa oczywiście o mobilnej telewizji. Po Warszawie, kolejne testy nadajników prowadzone są w Poznaniu, gdzie przez miesiąc można mobilną telewizję testować za darmo. Do końca 2011 roku usługa ma objąć zasięgiem 31 miast w Polsce. Tylko jak z niej korzystać, skoro nikt nie chce sprzedawać mobilnej TV detalicznie?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.