Piłkarski sposób T-Mobile na poprawę statystyk

Piłkarski sposób T-Mobile na poprawę statystyk13.12.2011 13:00
Boiskowa promocja T-Mobile (fot. na lic. CC/Flickr/rrrodrigo)
Kamil Homziak

Miłośnicy rodzimego futbolu (choć nie tylko oni) zapewne wiedzą, że T-Mobile sponsoruje piłkarską ekstraklasę. Niekoniecznie muszą być jednak świadomi sposobu promocji, jaki na stadionach stosuje operator.

Oczywiście, nie da się nie zauważyć tzw. różowego bąbla na bandach wokół murawy, ale na tej formie promocji operator nie poprzestał. Podczas jednego z meczów odbywającej się w ten weekend kolejki T-Mobile Ekstraklasy dostałem taki oto starter:

Starter rozdawany na meczach T-Mobile Ekstraklasy (fot. własne)
Starter rozdawany na meczach T-Mobile Ekstraklasy (fot. własne)
Starter rozdawany na meczach T-Mobile Ekstraklasy (fot. własne)
Starter rozdawany na meczach T-Mobile Ekstraklasy (fot. własne)

Znajduje się na nim logotyp piłkarskich rozgrywek, a także... literówka w nazwie oferty (brakuje "ę" w słowie "kartę"). Cóż, karta jak karta. Teoretycznie miły gest, który być może utrwali markę w pamięci kibiców, a pewnie jakiś odsetek z nich zacznie korzystać z ofiarowanego zestawu prepaid, a - kto wie - może kiedyś nawet podpisze umowę abonamentową.

Rozdawanie kart to prosty zabieg mający na celu zwiększenie liczby klientów. A jest co zwiększać, bo dawny lider plasuje się obecnie na trzecim miejscu pod względem liczby klientów (13,4 mln - dane na koniec września 2011). Wyprzedzają go Orange (14,6 mln) i Plus (14,02 mln), a powoli goni Play (6,5 mln).

Akcja T-Mobile nie jest innowacyjna. Swego czasu startery Orange były dodawane do jednego z popularnych tygodników, można było je też zamówić przez Internet. Tę ostatnią możliwość dawały również przez jakiś czas Play i Red Bull Mobile (podczas imprezy X-Fighters i konkursu na Twitterze).

Od momentu wprowadzenia przez P4 rocznej ważności konta po każdym doładowaniu operatorzy stosują coraz bardziej pomysłowe sztuczki, aby jak najrzadziej wyłączać mało aktywne karty SIM. Jak informują klienci, nawet numery telefonów, które nie były doładowywane od wielu miesięcy i zgodnie z regulaminem powinny być wyłączone, nie zostają dezaktywowane.

Ostatnio marka Heyah wprowadziła ciekawą akcję dotyczącą przedłużania ważności konta. Aby numer pozostawał aktywny, nie trzeba w zasadzie wcale doładowywać konta - wystarczy raz na jakiś czas gdzieś zadzwonić (choćby na sekundę), a ważność jest automatycznie przedłużana o rok. Heyah to także marka należąca do Polskiej Telefonii Cyfrowej, czyli właściciela sieci T-Mobile. Rok ważności konta to sporo. A co powiecie na obrazek, który zobaczyłem po włożeniu startera otrzymanego przed meczem do starej nokii:

Ważność startera rozdawanego na meczach T-Mobile Ekstraklasy (fot. własne)
Ważność startera rozdawanego na meczach T-Mobile Ekstraklasy (fot. własne)

Symboliczna złotówka na koncie nie dziwi (niektórych pewnie nawet rozczarowuje, bo spodziewali się 5/9 zł), ale ważność konta już tak :) Czyżby PTC aż tak bardzo zależało na zwiększeniu bazy klientów? Zawsze jest to jakiś wabik, ale skuteczny głównie w przypadku sprzedaży, a przecież sieć przeszła rebranding niedawno. Bycie największym graczem na rynku niekoniecznie pomaga w zdobywaniu nowych klientów. Wręcz przeciwnie - u lidera oferty przeważnie są gorsze.

Jeśli akcja piłkarska była prowadzona w całej Polsce, a starter otrzymał każdy kibic, liczba rozdanych kart mogła sięgnąć prawie 100 tysięcy. Oczywiście, nie można zakładać, że każdy kibic wziął prezent z rąk hostessy (jeśli nawet, to aby stać się aktywnym klientem T-Mobile, musiałby aktywować SIM-a), ale można przyjąć co innego - że wyprodukowano więcej kart niż rozdano i że znajdą one nowych właścicieli w lutym, po zimowej przerwie w rozgrywkach.

Źródło: własne

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.