81 pobrań na sekundę i 10 milionów dolarów dziennie, czyli Pokemon GO w liczbach

81 pobrań na sekundę i 10 milionów dolarów dziennie, czyli Pokemon GO w liczbach12.08.2016 14:41
Źródło zdjęć: © flickr
Łukasz Skałba

Pokemon GO to ogólnoświatowy hit i fenomen. Do sieci właśnie trafiła infografika prezentująca ciekawe fakty i statystki dotyczące tej niezwykłej gry.

Wiecie już jak zacząć przygodę z Pokemonami, na co uważać podczas ich łapania oraz dlaczego gra jest zabroniona w Iranie. Być może jesteście już nawet całkiem zaawansowanymi graczami. Na pewno nie wiecie jednak wszystkiego. Oto kilka ciekawostek dotyczących gry, poruszającej tłumy.

Świat:

  • gracze spędzają w aplikacji średnio 43 minuty i 23 sekundy. To więcej niż użytkownicy aplikacji Faceebook Messenger, Snapchat, Whatsapp czy Tinder.
  • nie istnieje aplikacja, która byłaby pobrana w ciągu pierwszej doby, więcej razy niż Pokemon GO. Pobił on wszelkie rekordy zarówno w Google Play, jak i App Storze.
  • Pokomon GO to gra mająca najwięcej aktywnych użytkowników w USA. Każdego dnia korzysta tam z niej około 21 milionów Amerykanów. W rekordowy dzień na łapanie Pokemonów wybrało się natomiast aż 25 milionów Amerykanów.
  • gra jest pobierana 4 752 000 razy dziennie na platformie iOS (55 pobrań na sekundę) oraz 2 246 400 razy dziennie na Androida (26 pobrań na sekundę). W sumie daje to 81 pobrań Pokemon GO na sekundę.
  • każdego dnia apka generuje w sumie 10 milionów dolarów przychodu.
  • 78 proc. wszystkich graczy ma 18-34 lata.
  • więcej niż co dziesiąty użytkownik Androida miał zainstalowane Pokemony (w połowie lipca)
  • prawie 6 proc. użytkowników Androida gra w Pokemony codziennie.
  • w miesiąc Pokemon GO wygenerował łączny dochód na poziomie 200 milionów dolarów.
  • szacuje się, że Apple zarobi na apce w ciągu kolejnych 24 miesięcy około 3 miliardy dolarów.
  • na Facebooku pojawiło 645 milionów aktywności dotyczących Pokemonów (reakcje, komentarze, posty).
  • 7/10 osób którzy właśnie pobrali Pokemony, wrócają do gry kolejnego dnia.
  • wartość akcji Nintendo wzrosła w ciągu 5 dni od premiery o 9 miliardów dolarów.
  • w tym momencie Nintendo ma większą wartość niż Sony (39,8 miliardów kontra 38,34 miliardy dolarów).

Myślę, że komentowanie powyższych danych jest zbędne. Są one potwierdzeniem tezy zawartej we wstępie - o tym, że Pokemon GO to ogólnoświatowy fenomen. Jednak czy w Polsce jest równie wielkim hitem? Odpowiedź znajdziecie poniżej.

Polska (badania Mobience):

  • w Pokemon GO zagrało do tej pory 1,21 milionów Polaków (Android). Szacuje się, że wraz z użytkownikami iOS, liczba ta osiągnęła około 1,5 milionów.
  • pierwszego dnia po światowej premierze, gdy gra nie była jeszcze oficjalnie dostępna, korzystało z niej 0,19 proc. polskich użytkowników Androida.
  • między 16 a 23 lipca aż 4-5 proc. wszystkich polskich użytkowników Androida korzystało z Pokemon GO.
  • w tych dniach uruchamiali oni grę średnio 15 razy dziennie.
  • w dniach 18-21 lipca średni dzienny czas korzystania z apki wynosił natomiast aż 44-49 minut.
  • w ciągu lipca w Pokemon Go zagrało prawie 10 proc. wszystkich polskich użytkowników Androida.
  • każdy z nich uruchomił aplikację średnio 189 razy i używał jej przez 7 godzin i 25 minut.
  • gra jest równie popularna wśród mężczyzn i kobiet (51,46 proc. kontra 48,54 proc. kobiet).
  • 64,6 proc. polskich graczy ma 15-24 lata.
  • większość graczy Pokemon GO mieszka na wsi - 27,1 proc.

Wygląda więc na to, że Polacy godnie reprezentują ogólnoświatową społeczność graczy Pokemon GO. Warto jednak wspomnieć, że gra nie bije u nas tylu rekordów, ile za oceanem. Pod względem zasięgu, wyprzedza ją aplikacja Pou. Pod względem liczby uruchomień na 1 użytkownika lepszy jest Color Switch, a pod względem średniego czasu korzystania lepsze wyniki notują Exploration Lite i Farm Heroes Saga.

Mimo wszystko, twórcom gry należą się gratulacje za wyczucie i wykorzystanie swojej szansy. Pytanie tylko, jak długo potrwa moda na Pokemony.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.