Jakich aplikacji używali Polacy w Wigilię i sylwestra 2017?

Jakich aplikacji używali Polacy w Wigilię i sylwestra 2017?04.01.2018 12:54
Źródło zdjęć: © pexels.com

Wiemy już, że Polacy marzyli o tym, by ich bliscy nie używali smartfonów podczas Świąt. Marzenie to się nie spełniło, ale okazuje się, że używaliśmy telefonów wyraźnie inaczej niż na co dzień.

Spółka Cloud Technologies, która zajmuje się m.in. monitorowaniem aktywności użytkowników urządzeń mobilnych, sporządziła interesujący raport dotyczący wykorzystania smartfonów w Wigilię oraz sylwestra.

Średnia dzienna liczebność próby badawczej to 405 tys. urządzeń, więc mówimy o dość reprezentatywnej grupie. Twórcy raportu wzięli pod uwagę aktywność użytkowników 24 i 31 grudnia w godzinach od 18:00 do 23:59. Dane zestawiono ze średnią aktywnością w zwykłe dni.

Wigilia - więcej dopieszczania fotek, mniej dopieszczania własnej sylwetki

Pierwsza część raportu dotyczy wykorzystania mobilnych aplikacji w Wigilię.

Aplikacje fotograficzne +27 proc.

Największy wzrost popularności odnotowały w Wigilię aplikacje fotograficzne służące do edycji zdjęć.

To chyba wielkim zaskoczeniem dla nikogo nie będzie. Wiele osób lubi w tym czasie strzelić zdjęcie choinki czy domowych pierogów i dopieścić je jakimiś filtrami przed udostępnieniem na społecznościówkach.

Aplikacje blogerskie +21 proc.

Do aplikacji dla blogerów Cloud Technologies zalicza apki "do zarządzania kontami w mediach społecznościowych, pozwalające na kontrolowanie statystyk oglądalności, liczby followersów i osób, które klikają unfollow".

Cóż, takie apki pozwalają nie tylko monitorować świąteczny ruch na stronach, blogach czy kanałach na YouTubie, ale i chociażby z wyprzedzeniem zaplanować posty na całe Święta, więc nic dziwnego, że wielu twórców miało je pod ręką.

Aplikacje randkowe +20 proc.

Jeśli ktoś planował spędzić Święta z drugą połówką, wigilijny wieczór to trochę późna pora na jej szukanie, ale - jak widać - wielu próbowało.

Jak jednak słusznie zauważają twórcy raportu, wzrost użycia aplikacji randkowych może wynikać nie tylko ze świątecznej samotności, ale i dużej ilości wolnego czasu i znużenia innymi aktywnościami.

Aplikacje zakupowe -75 proc.

Wiemy już, jakie aplikacje były w Wigilię popularniejsze, a które poszły w odstawkę? Największy spadek zainteresowania objął apki zakupowe.

Z jednej strony logiczne - prezenty kupione, sklepy zamknięte. Z drugiej jednak wychodzi na to, że w tym czasie Polacy nie myśleli specjalnie o zwracaniu nietrafionych prezentów, sprawdzaniu ich cen czy wydawaniu otrzymanych pieniędzy. To się chwali.

Aplikacje newsowe -50 proc.

Jeśli ktoś przy wigilijnym stole wyciągnął z kieszeni telefon, prawdopodobnie nie po to, by sprawdzić informacje ze świata.

Zastanawiam się tylko z czego to wynika. Czyżby Polacy podczas Świąt chcieli uwolnić swoje głowy od nieistotnych w danym momencie informacji? A może spędzają Święta przy włączonym telewizorze lub wszystkie nowinki wypływają podczas rodzinnych [del]kłótni[/del] rozmów?

Aplikacje fitness -40 proc.

Polacy w wigilijny wieczór niespecjalnie byli zajęci liczeniem kalorii. Wiadomo - najpierw masa, potem redukcja.

Wychodzi jednak na to, że do poświątecznej redukcji podchodzimy na poważnie. Autorzy badania zwracają uwagę, że apki fitness stają się najpopularniejsze tuż po Świętach.

Wykorzystanie mobilnych aplikacji w Wigilię 2017, Źródło zdjęć: © Cloud Technologies / OnAudience.com
Wykorzystanie mobilnych aplikacji w Wigilię 2017
Źródło zdjęć: © Cloud Technologies / OnAudience.com

Sylwester - więcej radia, mniej... prawie niczego

Druga część raportu dotyczy wieczoru sylwestrowego. Tego dnia smartfonów używaliśmy jeszcze inaczej.

Aplikacje radiowe +250 proc.

Wygląda na to, że wiele osób bawiło się przy radiowej muzyce puszczanej z telefonu. Apki tego typu odnotowały aż 250-procentowy wzrost zainteresowania.

Mnóstwo stacji internetowych (i nie tylko) organizuje specjalne sylwestrowe audycje. Jak ponadto zauważa Cloud Technologies, radio to nie tylko źródło muzyki, ale i gwarancja, że nie przegapi się północy.

Aplikacje fotograficzne randkowe i blogerskie w górę

Trzy typy apek zanotowały wzrost użycia podobny do tego z wigilijnego wieczoru:

  • aplikacje fotograficzne +36 proc.
  • aplikacje randkowe +20 proc.
  • aplikacje blogerskie +16 proc.

W dół tylko aplikacje fitness (-27 proc.)

Co ciekawe, wyraźny spadek w sylwestrowy wieczór odnotowano wyłącznie w przypadku aplikacji ułatwiających zrzucenie wagi, a i tak był on sporo niższy niż w Wiigilię.

Wychodzi więc na to, że w sylwestra nie robimy wyraźniej mniej zakupów i nie czytamy mniej newsów niż w inne dni.

Wykorzystanie mobilnych aplikacji w sylwestra 2017, Źródło zdjęć: © Cloud Technologies / OnAudience.com
Wykorzystanie mobilnych aplikacji w sylwestra 2017
Źródło zdjęć: © Cloud Technologies / OnAudience.com

Przyznawać się - kto w Sylwestra zamiast się bawić, zamawiał nowy telefon? ;)

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.