Polscy seniorzy nie lubią komórek oraz mobilnego Internetu. Dlaczego?

Polscy seniorzy nie lubią komórek oraz mobilnego Internetu. Dlaczego?05.03.2012 17:30
Seniorzy nie lubią elektronicznych gadżetów? (fot. unorganizedramblings.com)
Kamil Homziak

Wydawać by się mogło, że skoro statystycznie na każdego Polaka przypada więcej niż jedna komórka, to powinni z nich korzystać także seniorzy. Z badania przeprowadzonego dla On Board PR przez PBS DGA wynika co innego.

Aż 53% Polaków powyżej 59. roku życia nie korzysta z komórki. Użytkowników telefonów w innych grupach wiekowych jest znacznie więcej - w przedziale wiekowym od 25 do 39 lat aż 98%. Seniorzy nie skupiają się na liczbie rdzeni i biciu rekordów w Quadrancie - smartfona ma zaledwie 1% z nich.

Inteligentnych telefonów używają głównie osoby dobrze wykształcone - ponad połowa z nich ukończyła studia. Obecnie 4 na 5 osób korzystających z tych urządzeń ma mniej niż 40 lat. Ogółem do używania komórki przyznaje się 83% Polaków. Jak wyjaśnia Katarzyna Szczypek z On Board PR:

Młodemu pokoleniu Polaków trudno wyobrazić sobie świat bez telefonu komórkowego lub Internetu. Jednak równolegle istnieje druga grupa osób, która zmierza do tzw. cyfrowego wykluczenia. Są to osoby starsze. Taka sytuacja to duże wyzwanie komunikacyjne dla operatów komórkowych. Muszą przygotować odpowiednio profilowane oferty, a także skierować przekaz również do starszych konsumentów. Operatorzy telefonii już wkrótce będą zmuszeni odpowiedzieć na zmiany demograficzne segmentu 59+.

Obecnie praktycznie każdy nowy telefon komórkowy zapewnia dostęp do Internetu. Mimo to w Polsce ponad 88% badanych z niego nie korzysta. Jeśliby wziąć pod uwagę demografię, to z takiej usługi korzysta 75% osób w wieku 15-25 lat, 88% w wieku 25-39 lat, 8% w wieku 40-59 lat i 3% powyżej 59 lat. Tym samym w naszym kraju z mobilnego Internetu korzysta co siódmy mieszkaniec, w Europie odsetek ten często jest nawet 2 razy większy.

Jak pokazują wyniki badań, do średniej europejskiej nam jeszcze daleko i to pod każdym względem: smartfonizacji, internetyzacji oraz liczby seniorów nie bojących się komórki. Można jedynie być pewnym, że z czasem wyniki będą coraz lepsze, w końcu przed komórką już teraz trudno uciec, a w przyszłości jeszcze trudniej będzie uchronić się przed smartfonem oraz mobilnym Internetem.

Źródło: IAB Polska

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.