Prawie połowa komórek w USA to smartfony. Wśród systemów mobilnych zyskuje jedynie iOS

Prawie połowa komórek w USA to smartfony. Wśród systemów mobilnych zyskuje jedynie iOS31.03.2012 06:20
Galaxy Nexus i iPhone 4S | fot. The Verge
Maciej Maciej Kasica

Zgodnie z nowym raportem Nielsena w lutym 2012 prawie połowa (dokładnie 49,7%) telefonów komórkowych w Stanach Zjednoczonych to smartfony. Dla porównania, w styczniu 2011 smartfony w Stanach miało „zaledwie” 36% użytkowników telefonów.

Wzrost liczby użytkowników smartfonów w USA w porównaniu z zeszłym rokiem jest spory. Dość łatwo go wytłumaczyć. Dwóch na trzech klientów w USA wybiera smartfona.

Statystyki dotyczące mobilnych systemów operacyjnych, z których korzystają Amerykanie, w ciągu ostatniego roku niewiele się zmieniły. Android jest na prowadzenie i ma aż 48% udziałów w mobilnym rynku USA. Kolejne miejsce na podium zajmuje Apple z iOS z wynikiem 32%. Trzeci jest nadal dość mocno popularny w Stanach RIM ze swoim BlackBerry, które ma 12% rynku. Pozostałe 8% jest rozdzielone na inne systemy mobilne.

Wzrost rynku smartfonów w USA w ostatnich latach | źr. Nielsen
Wzrost rynku smartfonów w USA w ostatnich latach | źr. Nielsen

Wygląda to ciekawiej, jeśli spojrzeć na ostatnie 3 miesiące. Jak widać, Apple ponownie dość szybko przejmuje część rynku kosztem RIM i producentów innych systemów (w tym między innymi Windows Phone). Najprawdopodobniej odpowiedzialny za tę sytuację jest iPhone 4S, którego sprzedaż zaczęła się w październiku ubiegłego roku.

Android nadal utrzymuje taką samą popularność jak wcześniej. Trudno wymagać, aby zdobył większą popularność, w momencie gdy do systemu Google'a należy największy kawałek tortu. Jest to jedyny konkurent Apple'a, który nie traci udziałów na rzecz firmy z Cupertino.

Udział rynku systemów mobilnych w USA | źr. Nielsen
Udział rynku systemów mobilnych w USA | źr. Nielsen

RIM zagubiło się dość dawno temu i do niedawna nie miało żadnej strategii na powrót na rynek konsumencki w wielkim stylu. Miejmy nadzieję , że kanadyjskiej firmie dopisze w końcu szczęście i zmiany przez nią podjęte (w tym wprowadzanie BlackBerry 10) poprawią jej sytuację na rynku.

Dość kiepska jest także sytuacja systemu Windows Phone. Jak widać, strategiczne partnerstwo Microsoftu z Nokią nie przenosi się na znaczące zwiększenie udziałów systemu. W każdym razie nie na tyle widocznych, by uwzględnić osobno system Microsoftu w wynikach.

Bardzo liczę na to, że wyniki przyszłorocznego raportu Nielsena będą zdecydowanie lepsze dla RIM i Microsoftu. Dominacja Androida i iOS jest zwyczajnie nie na rękę konsumentom. Wyniki sprzedaży w Europie najprawdopodobniej nie są do końca odzwierciedleniem tego, co dzieje się w Stanach. Dla RIM jednak był to zawsze jeden z najważniejszych rynków, a dla CEO Nokii, Stevena Elopa, USA to rynek, którego Nokia tak naprawdę nigdy wcześniej nie zdobyła i planuje to zmienić.

Źródło: The VergeNielsen

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.