Przeniesienie numeru w jeden dzień?

Przeniesienie numeru w jeden dzień?15.09.2008 06:00
Kira Czarczyńska

Przenoszenie aktualnie posiadanego i używanego numeru telefonu do innego operatora miało być w założeniu usługą, dzięki której zwiększy się konkurencyjność na rynku GSM. Wielu użytkowników nie rezygnowało dotąd z usług swojego operatora tylko dlatego, ze ich numer był dla nich zbyt cenny, żeby zmienić go na inny. Kiedy jednak weszła w życie możliwość zmiany dostawcy bez utraty numeru - okazało się, że zniechęca do tego sam czas oczekiwania...

Przenoszenie aktualnie posiadanego i używanego numeru telefonu do innego operatora miało być w założeniu usługą, dzięki której zwiększy się konkurencyjność na rynku GSM. Wielu użytkowników nie rezygnowało dotąd z usług swojego operatora tylko dlatego, ze ich numer był dla nich zbyt cenny, żeby zmienić go na inny. Kiedy jednak weszła w życie możliwość zmiany dostawcy bez utraty numeru - okazało się, że zniechęca do tego sam czas oczekiwania...

Zmienić operatora z zachowaniem dawnego numeru telefonu można już w wielu krajach. U nas teoretycznie też - w praktyce jednak nadal chętnych nie jest wielu. Powód w prostych słowach podaje Gazeta Wyborcza: przeniesienie numeru komórkowego w usługach przedpłaconych trwa do siedmiu dni. W przypadku abonentów okres ten w praktyce wynosi od 30 do nawet ponad 60 dni.

Resort infrastruktury zamierza znacznie skrócić czas oczekiwania na uruchomienie starego numeru w nowej sieci GSM. Konkretnie - jeśli abonent sobie tego życzy, nawet do jednego dnia. Przeniesienie numeru ma być także możliwe dla klientów, którzy podpisali ze swoim obecnym operatorem umowy terminowe; zapłacić jednak będą i tak musieli karę za zerwanie dotychczas obowiązującej.

Zgodnie z projektem zmian rozporządzenia w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych w części dotyczącej przenoszenia numeru, przerwa w świadczeniu usług komórkowych nie będzie mogła być dłuższa niż 3 godziny. Jej wydłużenie będzie możliwe tylko za zgodą klienta, sama przerwa zaś ma mieć miejsce między godziną 0.00 a 3.00 w nocy.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.