Przenoszenie numerów w 24h - fikcją?

Przenoszenie numerów w 24h - fikcją?24.06.2009 09:45
calling
Kira Czarczyńska

Już od lipca ma wejść w życie nowelizacja prawa telekomunikacyjnego, nakładająca na operatorów telefonii komórkowej obowiązek realizacji zlecenia przeniesienia numeru w czasie poniżej 24 godzin.

Klienci sieci komórkowych są rzecz jasna zachwyceni. Sami operatorzy już mniej - i to bynajmniej nie ze względu na to, że nie chcą swoim abonentom ułatwiać tej procedury.

Może się bowiem okazać, że chęci swoją drogą, przepisy swoją, a możliwości techniczne i tak nie pozwolą na realizację tego obowiązku.

Klienci sieci komórkowych są rzecz jasna zachwyceni. Sami operatorzy już mniej - i to bynajmniej nie ze względu na to, że nie chcą swoim abonentom ułatwiać tej procedury.

Może się bowiem okazać, że chęci swoją drogą, przepisy swoją, a możliwości techniczne i tak nie pozwolą na realizację tego obowiązku.

Na swoim blogu Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Grupy TP, wprost stwierdza: Osobiście nie wierzę, że wszyscy operatorzy poradzą sobie z 24-godzinnym MNP i to nie dlatego, że nie chcą tylko najzwyczajniej w świecie nie mogą.

Rzecznik co prawda może mieć po prostu interes w tym, żeby twierdzić, iż jest niemożliwe tak szybko skrócić czas realizacji usługi przeniesienia numeru. Podobnego zdania jest jednak jak widać Gazeta Prawna - na łamach jej serwisu czytamy:

PR-owo rozporządzenie wygląda świetnie. Od strony technicznej i organizacyjnej wszystko pozostało po stronie operatorów. A w grę wchodzą nie tylko ci najwięksi, ale także operatorzy wirtualni. Trzeba dograć sprawy systemów IT, a także kwestie organizacyjne i proceduralne. Tego nie da się zrobić tak szybko

Prywatnie uważam, że najwięcej problemów będzie właśnie z procedurami i organizacją procesu przeniesienia numeru. Zawarcie umowy z operatorem jest proste. Jej rozwiązanie już nieco trudniejsze, bo wymaga między innymi dokładnego podliczenia salda do dnia rozwiązania umowy.

Ale to wszystko dzieje się u jednego operatora, w ramach jednej firmy, w tym samym systemie teleinformatycznym. Z przenoszeniem numeru jest już znacznie mniej różowo - i o to zapewne rozbije się nowelizacja prawa telekomunikacyjnego.

Teoretycznie więc owszem, od 6 lipca przeniesienie numeru ma trwać 24 godziny. Jaka jednak będzie praktyka - nie wie nikt.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.