Quibi zapowiada rewolucję w oglądaniu wideo na telefonie. Czy "szybkie kęsy" zrobią szał?

Quibi zapowiada rewolucję w oglądaniu wideo na telefonie. Czy "szybkie kęsy" zrobią szał?09.01.2020 16:32
Patryk Korzeniecki

Quibie to nowa usługa streamingowa skupiająca się na telefonach. Zdaniem twórców ma być rewolucją na rynku mobilnych treści. Czym właściwie są Quibies jest i co w nich niezwykłego?

Quibi zostało zaprezentowane na targach CES 2020 w Las Vegas. Założyciel Jeffrey Katzenberg i CEO Meg Whitman zachwalali nowość na scenie. Przedstawiciele Quibi opowiadali, że nowa usługa streamingowa ma zmienić oblicze mobilnej konsumpcji i wykorzystać w pełni potencjał smartfonowych ekranów.

Quibi to nowatorskie podejście do mobilnego oglądania treści wideo

Quibies (Quick bites, z ang. szybkie kęsy) to serwis streamingowy z krótkimi filmikami przeznaczonymi do oglądania na smartfonach. Mają być one jak najlepiej dopasowane do konsumpcji mobilnej. Wprawdzie istnieją już takie usługi jak Netflix czy Hulu, jednak są one zoptymalizowane do oglądania na dużym ekranie. Quibie ma być inne.

Quibies mają trwać ok. 6-10 min. Tematyka ma być różna: od szybkich newsów i klipów sportowych po seriale i przepisy kulinarne. Według zapewnień serwis streamingowy ma dostarczać 3 godziny treści dziennie.

Quibies mają wykorzystywać obrót telefonu do zmiany punktu widzenia kamery. Dla przykładu - oglądacie w poziomie horror, a na ekranie widać skradającego się faceta z bronią. Po obróceniu smartfonu do pionu widzimy nagranie z kamery monitoringu, na którym widać tego samego mężczyznę.

Quibies z założenia mają dobrze się oglądać w obu orientacjach, co - według zapewnień twórców - dużo bardziej sprawdzi się w smartfonowej konsumpcji.

Quibi zaangażowało do współpracy T-Mobile i Stevena Spielberga

Treści do Quibi mają tworzyć tacy twórcy jak Guillermo del Toro, Catherine Hardwicke, Antoine Fuqua, Peter Farrelly czy Reese Witherspoon. W Quibi obejrzymy takie seriale jak "Wireless", "Cup Of Joe", "50 States of Fright" czy "Legends of the Hidden Temple".

W promowaniu Quibi bierze też udział sam Steven Spielberg, który wyprodukuje horror "Spielberg's After Dark". Co ciekawe, Quibi ma wykrywać porę dnia na podstawie ustawionego w telefonie czasu, przez co będzie można go obejrzeć tylko w godzinach nocnych.

W Quibies uwierzył też amerykański T-Mobile. Firma zawiązała partnerstwo i w momencie udostępnienia usługi Quibi ma zaoferować ją w specjalnych pakietach abonamentowych.

Kolejnym partnerem Quibi zostało PepsiCo. Okazuje się, że reklamy też mają się pojawiać w formie Quibi.

Łyżka dziegciu

W przypadku filmików z przełączanym widokiem ładowane są oba widoki na raz. W związku z tym przy oglądaniu Quibi może wystąpić problem z transmisją podwójnej ilości danych. Firma zapewnia, że w takim przypadku rozwiązaniem jest pobranie treści na telefon.

Szczerze mówiąc to mnie takie rozwiązanie nie przekonuje. Jedziesz metrem, chcesz obejrzeć filmik na swoim telefonie, ale internet nie wyrabia i musisz go pobrać do pamięci urządzenia. Nie brzmi to zachęcająco. Wprawdzie sieć 5G zwiększy szybkość transmisji danych, jednak do tego czasu będziemy musieli czasem pobrać filmik.

Quibi: kiedy premiera?

Premiera usługi Quibi została zaplanowana na 6 kwietnia 2020 roku.

Quibies są rozwiązaniem problemu, który jest istotny, ale którego nikt nie zauważa. Zwróciłem już dawno uwagę na to, że często trzeba obrócić telefon, żeby komfortowo obejrzeć materiał wideo. Tylko dlaczego dostosowujemy urządzenie do treści, a nie treści do urządzenia? Pod tym względem Quibies są więc czymś, na co czekałem od dawna.

Uważacie, że Quibi ma szansę się przyjąć na rynku czy że użytkownicy nie będą jednak zainteresowani nową formą wideo? Dajcie znać w komentarzach.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.