Red Bull i Play z nowym produktem – szansa na sukces?

Red Bull i Play z nowym produktem – szansa na sukces?26.07.2011 15:14
Red Bull Mobile
Bartosz Dul

Z Warszawy udaliśmy się do Mediolanu, a następnie do miasteczka położonego nad malowniczym jeziorem Garda. Właśnie w tym miejscu, otoczeni górami, poznaliśmy plany sieci Play. Mowa oczywiście o wprowadzeniu nowej marki – Red Bull Mobile. Czy to ma sens?

Red Bull Cliff Diving 2011 - Malcesine
Red Bull Cliff Diving 2011 - Malcesine

Na początek kilka słów o tym, co utrzymywano w ścisłej tajemnicy, czyli o celu wypadu do Włoch, do Malcesine. W miniony weekend w tym pięknym mieście odbywały się widowiskowe zawody – Red Bull Cliff Diving World Series 2011. Wiążą się one ściśle z nową ofertą Red Bull Mobile. Użytkownicy RBM będą mieli łatwy dostęp do tzw. Świata Red Bulla i tego typu atrakcji.

Red Bull Mobile
Red Bull Mobile

Red Bull Mobile ma stanowić odrębny produkt, stojący jakby obok tego, co obecnie proponuje Play. Fioletowy operator zapewni wsparcie od strony telefonów, sieci sprzedaży, obsługi klienta, sieci telekomunikacyjnej i mediów. Red Bull Mobile nie będzie kolejnym MVNO. Co więcej, ma wnieść nową wartość dla operatora. Jest to doskonała, znana marka i zapewni szeroko pojęty dostęp do Świata Red Bulla, który stanowić będzie swego rodzaju kartę przetargową w walce o klientów - wymagających i aktywnych klientów.

Red Bull Mobile w Austrii
Red Bull Mobile w Austrii

Oferta RBM wyróżniać się będzie bardzo przejrzystymi i kompletnymi taryfami, specjalnymi telefonami oraz dodatkowymi korzyściami związanymi z imprezami sportowymi i kulturalnymi Red Bulla. Ofertę ma charakteryzować komplementarność usług, którą Play wprowadził w Polsce jako pierwszy. Każda taryfa obejmować będzie usługi głosowe, SMS/MMS oraz transmisję danych w standardzie.

Red Bull Mobile
Red Bull Mobile

Polska będzie szóstym krajem na świecie, do którego wejdzie marka Red Bull Mobile. Stanie się to dokładnie we wrześniu tego roku. Do tego czasu poznamy więcej szczegółów dot. oferty, telefonów i usług, część z nich zostanie ujawniona już 6 sierpnia. Data ta nieprzypadkowo pokrywa się z imprezą Red Bull X-Fighters, która odbędzie się na stadionie miejskim w Poznaniu.

Red Bull X-Fighters
Red Bull X-Fighters
Red Bull Mobile
Red Bull Mobile
Red Bull Mobile
Red Bull Mobile

Nowa marka zaoferuje specjalne telefony (głównie smartfony z Androidem), aplikacje na nie, akcesoria dla aktywnych, bilety na różne eventy Red Bulla, dostęp do ekskluzywnej zawartości, wielu atrakcji, gadżetów, napojów energetycznych czy wejścia do klubów, na koncerty i wiele innych. Zapowiada się więc bardzo interesująco.

Red Bull Mobile
Red Bull Mobile
Red Bull Mobile
Red Bull Mobile
Red Bull Mobile
Red Bull Mobile

Obawiam się jedynie, że przerabiane smartfony z Androidem będą cierpieć na brak aktualizacji oprogramowania. Na szczęście wychodzić mają z najnowszą wersją systemu, a na pewno ten prezentowany poniżej, wyglądający na produkcję ZTE. Jego premiera odbędzie się w Polsce wraz ze startem RBM.

Prototyp smartfona z Red Bull Mobile
Prototyp smartfona z Red Bull Mobile
Brandowany LG Optmius One oraz prototyp nowego smartfona z Red Bull Mobile
Brandowany LG Optmius One oraz prototyp nowego smartfona z Red Bull Mobile
Prezentacja Red Bull Mobile | zdj. Grzegorz Szewczak
Prezentacja Red Bull Mobile | zdj. Grzegorz Szewczak

Myślę, że współpraca między Red Bullem a Play może przynieść oczekiwane przez wszystkich efekty, o ile oferta RBM będzie wystarczająco atrakcyjna. Marka Red Bull Mobile zdecydowanie skierowana jest do młodych i aktywnych klientów, Play także się z nimi kojarzy. Pamiętajmy, że nie będzie to nowy operator, a jedynie produkt.

Red Bull Mobile
Red Bull Mobile

Czy jest jeszcze miejsce na nową markę na polskim rynku telekomunikacyjnym? Jeśli jest wystarczająco świeża i innowacyjna, to myślę, że tak, a Red Bull Mobile na taki właśnie się zapowiada.

[ankieta id="97"]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.