Reklamy w Messengerze to naturalna kolej rzeczy

Reklamy w Messengerze to naturalna kolej rzeczy12.07.2017 11:52
Źródło zdjęć: © Pixabay
Łukasz Skałba

Reklamy na Facebooku wyświetlają się użytkownikom od wielu lat. Już wkrótce zaczną one pojawiać się również na Messengerze. Większość osób jest tym faktem oburzona. Tymczasem jest to przecież naturalna kolej rzeczy.

Niezależnie, czy mowa o platformie iOS czy Android, najpopularniejsze aplikacje są darmowe. Mam tutaj na myśli głównie apki społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy Snapchat. Gromadzą one ogromne bazy użytkowników, na których zarabiają poprzez wyświetlanie spersonalizowanych reklam.

Wiele lat temu takie reklamy pojawiły się na Facebooku. Były one dużo skuteczniejsze niż reklamy na innych portalach internetowych, gdyż firmy współpracujące z Facebookiem miały dostęp do szczegółowych danych dotyczących odbiorców komunikatu marketingowego. Mogli więc bardzo precyzyjnie określić, do jakich osób trafi reklama.

Następnym krokiem Zuckerberga było wprowadzenie reklam na Instagramie. Stanowi on ogromną bazę użytkowników, a obecne na nim treści są całkiem angażujące. Pojawiły się więc posty sponsorowane. Również na Snapchacie pojawiły się sponsorowane treści - głównie w sekcji Discovery. Wydaje mi się, że już wkrótce zobaczymy na Snapie również sponsorowane filtry World Lenses. Byłaby to bardzo ciekawa i angażująca forma reklamy. Wróćmy jednak do Messengera.

Messenger z reklamami

Komunikator Zuckerberga ma obecnie ponad 1,2 miliarda użytkowników miesięcznie. Nietrudno wyobrazić sobie, jakie dodatkowe przychody zaczęłyby wpływać na konto Zuckerberga, gdyby udostępnił on dostęp do tej bazy reklamodawcom i zaczął wyświetlać w Messengerze reklamy.

Źródło zdjęć: © venturebeat
Źródło zdjęć: © venturebeat

Od kilku miesięcy trwają testy w Australi i Tajlandii. Pod koniec lipca niektórzy użytkownicy ujrzą pośród konwersacji ze znajomymi treści sponsorowane. Tym razem będzie się to już tyczyć użytkowników na całym świecie - również w Polsce. Reklama będzie się wyświetlała na ekranie głównym Messengera, pod ostatnimi wiadomościami. Po jej tapnięciu zostaniemy przekierowani pod link wskazany przez reklamodawcę, czyli albo witrynę internetową, albo konwersację w aplikacji.

To oczywiste, że użytkownicy będą niezadowoleni z nowości i że nieco obniży to ich sympatię do aplikacji. Warto jednak zauważyć, że z mobilnej aplikacji Facebooka korzysta coraz mniej osób (według moich obserwacji wśród znajomych). Po części jest to wina samego Zuckerberga, który strzelił sobie w kolano zmuszając użytkowników do instalacji osobnej aplikacji do wysyłania wiadomości.

Rezultat tego był taki, że coraz więcej osób przestawało korzystać z apki Facebooka na rzecz Messengera. No bo, tak na dobrą sprawę to przeglądanie bezsensownych postów wcale nie jest takie potrzebne, a apka obciąża procesor i bardzo szybko drenuje baterię. Więc czemu nie zostawić by na smartfonie wyłącznie Messengera...?

Użytkownicy coraz częściej mieli więc do czynienia z Messengerem bez reklam, a coraz rzadziej z Facebookiem pełnym sponsorowanych treści. Czy tego chcemy czy nie, wprowadzenie reklam na tym pierwszym jest więc naturalną koleją rzeczy.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.