Xiaomi jest nie tylko czarnym koniem rynku smartfonów, ale również inteligentnych opasek?

Xiaomi jest nie tylko czarnym koniem rynku smartfonów, ale również inteligentnych opasek?05.06.2015 13:16
Konrad Błaszak

Coraz więcej firm interesuje się inteligentnymi opaskami oraz zegarkami. Świetnym tego przykładem jest wejście Apple na ten rynek, ale według raportu IDC to Xiaomi może być czarnym koniem.

Według analityków smartwatche mogą być prawdziwym hitem tego roku, a ich sprzedaż może wzrosnąć o nawet kilkaset procent. Jest to w dużym stopniu spowodowane wejściem Apple Watcha na rynek. Kolejnym producentem, który może walczyć o pozycję lidera w nadchodzących kwartałach jest Xiaomi. Pokazują to wyniki jakie udostępniło IDC:

W pierwszym kwartale zeszłego roku zdecydowanym liderem był Fitbit, którego urządzenia odpowiadały za ponad 43% rynku. Zarówno Garmin (8,60%), Samsung (8,30%) jak i Jawbone (5,60%) były daleko z tyłu i pierwsze miejsce wydawało się niezagrożone. Wszystko zaczęło zmieniać się gdy pojawiła się opaska Xiaomi i w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku chińska firma wskoczyła na drugie miejsce. Dzięki temu udział Chińczyków na rynku wyniósł 24,5% rynku, a nadal aktualny lider, czyli Fitbit miał w tym samym okresie 34,50%. Reszta producentów z pierwszej piątki zaliczyła nieznaczne spadki.

Rynek wearables w pierwszym kwartale 2015, Źródło zdjęć: © IDC
Rynek wearables w pierwszym kwartale 2015
Źródło zdjęć: © IDC

W pierwszym kwartale tego roku na rynek trafiło 11,4 milionów "wearables", z czego Fitbit odpowiada za 3,9 miliona produktów (34,2%), a Xiaomi za 2,8 mln urządzeń (24,6%). Na dalszych pozycjach jest Samsung (0,7 mln - 6,1%), Garmin (0,6 mln - 5,3%) oraz Jawbone (0,5 mln - 4,4%). Jest to bardzo duży wzrost całego rynku, ponieważ w pierwszym kwartale 2014 roku na rynek trafiło jedynie 3,8 mln inteligentnych opasek i zegarków, czyli 3-krotnie mniej niż teraz. Analityk Jitesh Ubrani tak tak opisał aktualną sytuację na rynku:

Jitesh Ubrani,:

Aktualnie widzimy, że ponad 40% sprzedawanych urządzeń jest tańszych niż 100 dolarów. To jest powód dlaczego 5 największych producentów zdołało zwiększyć swój udział na rynku w stosunku do reszty z 2/3 w zeszłym roku do około 75% w pierwszych trzech miesiącach 2015. Mimo spadku ceny kupowanych urządzeń, wejście Apple sprawdzi czy klienci są w stanie zapłacić dużo więcej za produkt premium, który jest w centrum uwagi.

Xiaomi zawdzięcza swój sukces oczywiście świetnej cenie, która w przypadku Mi Band wynosi 15 dolarów (ok. 55 złotych). Jeśli taka strategia będzie kontynuowana to Chińczycy maja potencjał, żeby jeszcze zwiększyć swoje udziały na tym rynku. Zagrożeniem jest Apple, które zostanie ujęte dopiero w raportach za drugi kwartał tego roku. Mimo dużo większej ceny Apple Watcha bardzo wiele osób jest nim zainteresowanych i może okazać się, że w przyszłym roku to te dwie firmy będą rywalizować o pozycję lidera. Podobna sytuacją mamy chociażby w świecie smartfonów, ale na razie tylko w Chinach.

Źródło: IDC via androidauthority.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.