Xiaomi oficjalnie weszło do Polski, ale smartfonów w ofercie brak

Yi Action Camera
Yi Action Camera
Źródło zdjęć: © Xiaomi
Konrad Błaszak

13.01.2016 09:06, aktual.: 27.11.2017 19:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Xiaomi to chiński gigant, którego produkty są spełnieniem marzeń geeków na całym świecie. Teraz Chińczycy weszli do Europy i - co najważniejsze - zaczęli od Polski. Niestety to nie do końca jest tak jak myślicie.

Jeśli zapytałbym Was o firmę, której produkty chcielibyście zobaczyć w Polsce, to zapewne wielu postawiłoby właśnie na Xiaomi. Smartfony jak Redmi 3 czy Redmi Note 3 oferują świetne podzespoły w stosunku do swoich cen, a poza nimi jest też sporo ciekawych gadżetów. Wystarczy wspomnieć o opasce MiBand 1s czy lampce Yeelight. Teraz - jak donosi Money.pl - Chińczycy znaleźli polskiego dystrybutora i zaczynają podbój Europy właśnie od Polski.

Jakub Tomasiczek:

Nawiązaliśmy współpracę, ponieważ Xiaomi to jedna z najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych na świecie. Stworzenie własnej sieci dystrybucji dla marki Xiaoyi stanowi element wzmacniania obecności koncernu na rynkach zachodnich

Kluczowe w całym przekazie jest to, że wejście na nasz rynek na razie dotyczy tylko marki Xiaoyi. Jest to brand skupiający się na kamerkach i - oprócz dodatkowych akcesoriów - to właśnie je można kupić. Pierwszą jest Yi Action Camera (449 złotych), czyli rywal GoPro z 16-megapikselową matrycą, szerokokątnym obiektywem (155 stopni) oraz możliwością nagrywania filmów 2K.

Yi Action Camera
Yi Action Camera

Drugi z produktów to Yi Home Camera (249 złotych), czyli kamera domowa. Dzięki nagrywaniu obrazu w jakości HD, dwustronnej komunikacji oraz czujnikowi ruchu może to być dodatkowe zabezpieczenie przed intruzami lub monitoring w pokoju dziecka.

Yi Home Camera
Yi Home Camera

Wszystkie produkty można dostać na stronie XiaoYi.pl.

A gdzie smartfony?

Niestety o smartfonach Xiaomi w Polsce nie ma ani słowa i raczej szybko nie trafią one do oferty polskiego dystrybutora. XiaoYi - choć należy do Xiaomi - to mimo wszystko oddzielna marka, która skupia się na sprzęcie fotograficznym.

Należy pamiętać, że telefony chińskiego giganta - który jest obecnie czwartym producentem na rynku - błyskawicznie rozchodzą się w Chinach. W celu maksymalizacji zysków Xiaomi spokojnie mogłoby rozszerzyć dystrybucję tylko o inne kraje azjatyckie. Na razie ciężko oczekiwać, by europejska ekspansja rozpoczęła się od Polski; szczególnie, że oferowane produkty musiałyby być sporo droższe niż w Azji. Tak jest właśnie z kamerkami, które można ściągnąć z zagranicznych sklepów za dużo mniejsze pieniądze niż te oferowane w polskim sklepie.

Źródło: Money.pl

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)