W drugim kwartale Apple Watch sprzedawał się świetnie, ale liderem jest ktoś inny

W drugim kwartale Apple Watch sprzedawał się świetnie, ale liderem jest ktoś inny29.08.2015 11:14
Apple Watch
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Można było się domyślać, że rynek wearables zmieni się po debiucie zegarka Apple'a, ale takich początków firma z Cupertino mogła się nie spodziewać. Jeśli nic się nie zmieni, to w następnych kwartałach Amerykanie będą razem z Xiaomi niepokonani.

Inteligentne zegarki i opaski to nadal dla wielu osób nowość, ale w ostatnich miesiącach zmieniło się to drastycznie, za co można podziękować dwóm firmom - Apple oraz Xiaomi. Chińczycy już od jakiegoś czasu oferują super tanią opaskę Mi Band, na którą może sobie pozwolić większość technologicznych maniaków. Amerykanie za to poszli w zupełnie innym kierunku i starają się wnieść na ten rynek trochę swojego "emejzing", co - jak widać po wynikach sprzedaży - im się udało. Najnowszy raport IDC dotyczący inteligentnych akcesoriów pokazuje, że Apple Watch przyjął się znakomicie.

Jeśli myślicie, że Apple wskoczył już na tron, to muszę Was rozczarować. Najwięcej inteligentnych akcesoriów na rynek dostarczył Fitbit. Firma ta odczuła ogromny wzrost zainteresowania swoimi produktami w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim i sprzedaż wzrosła o 158%. Dzięki temu na rynek trafiło aż 4,4 mln gadżetów z tym logo, co odpowiada za 24,3% wszystkich kupionych urządzeń. Procentowo jest to wynik gorszy, ponieważ w 2. kwartale 2014 Fitbit miał 30,3% udziałów w sprzedaży, ale winowajców jest dwóch.

Rynek wearables - drugi kwartał 2015, Źródło zdjęć: © IDC
Rynek wearables - drugi kwartał 2015
Źródło zdjęć: © IDC

Pierwszym jest wspomniany już Apple, którego zegarki kupiło 3,6 mln ludzi, co pozwoliło Amerykanom zdobyć 19,9% udziałów w sprzedaży. Warto przypomnieć, że rok temu w analogicznym okresie firma z Cupertino nie istniała na tym rynku. Łukasz pisał jakiś czas temu, że to świetne wyniki jak na rynek wearables, ale słabe jak na Apple'a. Moim zdaniem nawet jak na tę firmę to doskonały rezultat i - chociaż porównując do wyników smartfonów wygląda on słabo - to pokazuje, że w następnych kwartałach to właśnie Amerykanie będą rządzić na tym rynku.

Jedynym zagrożeniem może być Xiaomi, które uplasowało się na trzecim miejscu, chociaż podobnie jak Apple w analogicznym okresie 2014 nie produkowało jeszcze żadnych inteligentnych gadżetów. W drugim kwartale 2015 udało się Chińczykom dostarczyć klientom 3,1 mln wearables, co odpowiada za 17,1% całości sprzedaży na rynku. Xiaomi udało się również poprawić swój wynik w stosunku do poprzedniego kwartału, ponieważ wtedy sprzedali ok. 2,8 mln urządzeń.

Na czwartym miejscu jest Garmin z wynikiem 700 tysięcy urządzeń, a zaraz za nim znalazł się Samsung, który sprzedał 600 tysięcy takich gadżetów. Przepaść między pierwszą trójką, a resztą jest więc ogromna. Łącznie na rynek w drugim kwartale 2015 trafiło 18,1 mln produktów, co daje wzrost o 223,2 % w stosunku do roku poprzedniego.

Debiut Apple'a bez wątpienia pomógł całemu rynkowi i ludzie, którzy nie mogą sobie pozwolić na zegarki z Cupertino zaczęli się rozglądać za tańszymi wersjami innych producentów. Warto też dodać, że na 3 sprzedane zegarki amerykańskiej firmy, aż 2 to warianty stalowe, czyli nie najtańsze. Śmiało można powiedzieć, że jest to najbardziej dochodowa firma w tym okresie, chociaż wyników dokładnych nie ma.

Jeśli ten rynek dalej będzie się tak rozwijać, to Apple wraz z Xiaomi są skazane na sukces i tylko między sobą będą walczyć o dominację. Aktualnie nie wyobrażam sobie sytuacji, w której to nie jedna z tych dwóch firm jest liderem rynku wearables w ostatnim kwartale tego roku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.