Rzecznicy prasowi: moderujemy, ale nie za bardzo

Rzecznicy prasowi: moderujemy, ale nie za bardzo21.09.2009 13:20
debata tp - play
Kira Czarczyńska

Tuż przed weekendem miało miejsce dość ciekawe wydarzenie, które jednak najwyraźniej umknęło części serwisów internetowych. Jak określił to rzecznik prasowy Grupy TP - Owocowa debata

Określenie nadwyraz słuszne, ponieważ spotkali się Jabczyński i Gruszka. I obaj mówili o swoich blogach firmowych.

Tuż przed weekendem miało miejsce dość ciekawe wydarzenie, które jednak najwyraźniej umknęło części serwisów internetowych. Jak określił to rzecznik prasowy Grupy TP - Owocowa debata

Określenie nadwyraz słuszne, ponieważ spotkali się Jabczyński i Gruszka. I obaj mówili o swoich blogach firmowych.

Temat sensu prowadzenia blogów firmowych czy korporacyjnych przewija się przez różnorakie spotkania i dyskusje w zasadzie od momentu, kiedy wymyślono takie zastosowanie "internetowego pamiętnika". Debata zapowiadała się ciekawie, jako że brali w niej udział autorzy dwóch świetnie znanych w branży telekomunikacyjnej blogów - ciekawie prowadzonych, aktualnych i cieszących się sporym powodzeniem nie tylko u klientów, ale i u prasy.

Zapowiadała się - i rzeczywiście, była ciekawa. Obaj panowie podeszli do tematu poważnie i powiedzieli kilka interesujących rzeczy na temat prowadzenia takiego bloga "od kuchni". Mogliśmy na przykład dowiedzieć się, że:

-> Panowie nie komentują nawzajem swoich blogów. Oczywiście obie te kwestie mogą wzbudzać spore wątpliwości, jako że nawet oni sami przyznają się do wątpliwości, czy przypadkiem niektóre komentarze nie są pisane przez konkurencję. Osobiście nie przyznają się jednak do tego.

-> Niekoniecznie mają pełną dowolność pisania na blogu. Ponieważ poruszają nieco lżejszym tonem, ale jednak nadal tematy istotne dla swoich firm, muszą pewne kwestie jednak celowo pomijać.

-> Starają się nie moderować komentarzy, obaj jednak przyznają, że to robią. Powód jest ten sam: nieodpowiednie słownictwo i zachowanie niektórych komentujących. Nie ma zresztą powodu mieć tego rzecznikom za złe, komentarze obraźliwe kasuje już niemal każdy serwis i większość blogów, także prywatnych.

-> Blog okazuje się czasami cennym narzędziem. M. Gruszka: Wiele razy udało się wcześniej wyjaśnić niż dotarło to do mediów. Często udaje mi się prostować przekłamania na blogu. W. Jabczyński: Poprzez blog wiele rzeczy można wytłumaczyć w sobotę, o 23 kiedy cała komunikacja kryzysowa odpoczywa i śpi.

Swoistą ciekawostką jest, że te dwa blogi, należące do firm o skrajnie wręcz odmiennych wizerunkach, chociaż cieszą się bardzo dużą popularnością - nie znajdują jakoś godnych naśladowców w postaci rzeczników innych operatorów. A szkoda. Blog korporacyjny, prowadzony tak jak Blog TP czy Tako rzecze... rzecznik to potężne narzędzie nie tylko informacyjne, ale też integrujące klientów sieci. Ci ostatni mają bowiem w końcu możliwość "pogadać" z osobami, do których wcześniej niemal nie mieli szans się odezwać.

Źródło: PasjaGSM.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.