Wyświetlacze OLED zyskują na popularności. To doskonała wiadomość dla Samsunga

Wyświetlacze OLED zyskują na popularności. To doskonała wiadomość dla Samsunga12.12.2015 16:30
Samsung Galaxy Note 5
Źródło zdjęć: © Samsung
Konrad Błaszak

Na rynku są dostępne smartfony z wyświetlaczami wykonanymi w różnych technologiach, ale to AMOLED-y Samsunga według wielu osób są najlepsze. Jeśli również macie podobne zdanie to ucieszycie się, że coraz więcej producentów decyduje się na to rozwiązanie.

Jeśli uważnie śledzicie testy na Komórkomanii to na pewno nie umknął Wam ten opisujący Samsunga Galaxy J5. Miałem przyjemność recenzować ten model i jednym z elementów, który najbardziej przypadł mi do gustu był właśnie 5-calowy wyświetlacz wykonany w technologii Super AMOLED o rozdzielczości HD. Zanim ten smartfon trafił w moje ręce myślałem, że Lumia 640, której używam ma świetny ekran (IPS), ale po ich porównaniu przewaga Koreańczyków była miażdżąca. Nie tylko ja uważam, że Samsung pod tym względem radzi sobie znakomicie, specjaliści z DisplayMate uznali panel Note'a 5 za najlepszy na świecie. Dlatego nie dziwią mnie informacje, że OLED-y są coraz popularniejsze.

Jak informuje koreaherald.com według firmy analitycznej IHS w trzecim kwartale 2015 na rynek trafiło 79 milionów urządzeń z wyświetlaczami wykonanymi w technologii OLED. Jest to wynik ponad dwukrotnie lepszy niż w analogicznym okresie zeszłego roku, a w stosunku do poprzednich trzech miesięcy jest on wyższy o 35%. Dzięki takim wzrostom wartość rynku ekranów OLED to 3,29 miliarda dolarów, czyli niemal dwa razy więcej niż rok temu. Co więcej takie rozwiązanie stanowi już 18% wszystkich paneli dostarczonych do urządzeń trafiających na półki sklepowe w trzecim kwartale. Jak można było się spodziewać to Samsung jest bezsprzecznym liderem w tworzeniu wyświetlaczy AMOLED dla urządzeń mobilnych i odpowiada za 95,4% tego rynku.

Bez wątpienia są to świetne rezultaty, ale sytuacja z każdym kwartałem może być jeszcze lepsza. Wystarczy przypomnieć, że na panele AMOLED zdecydowano się chociażby w OnePlusie X oraz HTC One A9. Poza tym należy pamiętać, że Koreańczycy pokazali kilka miesięcy temu model Galaxy J2, który mimo ceny nieprzekraczającej 500 złotych również ma taki ekran. Jeśli Samsung zdecyduje się wprowadzić to rozwiązanie również do innych budżetowców to udziały rynkowego tego rozwiązania mogą szybko wzrosnąć. Kolejnym krokiem milowym może być Apple, które rozważa wykorzystanie tej technologii w iPhone'ie 7. Co prawda nie jest jeszcze jasne, kto będzie producentem tego elementu, ponieważ pod uwagę brane jest LG (13,8% rynku wyświetlaczy) oraz Japan Display (17% udziałów). Oczywiście Samsung jest jedną z opcji i trudno się temu dziwić, ponieważ to jest lider rynku ekranów mobilnych z 38,5%.

Przyszłość rysuje się w bardzo żywych barwach, ponieważ wygląda na to, że technologia OLED będzie coraz popularniejsza i może zdominować wyższą oraz średnią półkę smartfonów. Samsung ostatnio zrezygnował z produkcji LCD w jednej z fabryk, ponieważ będą tam wytwarzane ekrany AMOLED. Rok 2015 może być pod tym względem przełomowy, szczególnie jeśli Apple zdecyduje się na wykorzystanie tego rozwiązania. Dla mnie to świetna wiadomość, ponieważ mimo tego, że takie wyświetlacze nie są idealne, to nie ma obecnie lepszych. Sam chciałbym, żeby kilku producentów słuchawek z Androidem zaczęło je wykorzystywać w swoich smartfonach.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.