Samsung Charm to inteligentna opaska, ale nie dla geeka. I to jest w niej najlepsze

Samsung Charm to inteligentna opaska, ale nie dla geeka. I to jest w niej najlepsze25.02.2016 11:06
Samsung Charm
Źródło zdjęć: © Samsung
Konrad Błaszak

Samsung w Barcelonie pokazał dwa modele z serii Galaxy S7 i to na nich skupia się większość uwagi, ale oprócz nich pojawiło się także kilka gadżetów. Warto przyjrzeć się bliżej chociażby opasce Charm.

Targi MWC w wykonaniu Samsunga, to nie tylko seria Galaxy...

Chociaż ona jest bez wątpienia najważniejsza i bardzo ciekawa. Możecie to zobaczyć na pierwszych wrażeniach, filmie czy też w porównaniu możliwości fotograficznych.

Poza smartfonami Koreańczycy zaprezentowali również różne dodatki, jak chociażby szybsze i pojemniejsze powerbanki, serie gadżetów z postaciami "LINE Friends", pokrowce, zakładaną klawiaturę QWERTY oraz obiektyw, który można przymocować do smartfona. Sporo jest tych rzeczy, ale o jednej zdecydowanie warto napisać nieco więcej.

Samsung Charm

Samsung Charm to prosta opaska fitness, która śledzi przebyty dystans oraz spalone kalorie, a dodatkowo można ją połączyć z aplikacją S Health (korzystając z Bluetootha LE). Dzięki diodzie LED informuje o powiadomieniach. Została ona wyposażona w baterię o pojemności 17 mAh i - przy wyłączonych powiadomieniach - może działać aż przez 18 dni. Na razie nie wiadomo, czy opaska będzie działać z innymi smartfonami czy tylko z topową serią Galaxy S7.

Podobnie jak Fitbit Alpha, nie ma ona pulsometru, więc nie jest to zaawansowany technologicznie gadżet dla prawdziwych maniaków. Cena nie została jeszcze ujawniona, ale zapewne Charm nie będzie mógł rywalizować z najtańszymi produktami na rynku, więc czy ma on jakieś zalety? Moim zdaniem tak, ponieważ w tej opasce chodzi o...

Wygląd!

Charm pojawi się na rynku w dwóch wersjach: okrągłej oraz podłużnej. Dodatkowo klienci będą mogli zdecydować się na jeden z trzech wariantów kolorystycznych (różowy kwarc, czarna, złota). Patrząc przez pryzmat geeka jest to całkowicie bezsensowny gadżet, ale moim zdaniem, on kompletnie nie jest przeznaczony dla maniaków technologicznych nowinek.

Samsung Charm, Źródło zdjęć: © Samsung
Samsung Charm
Źródło zdjęć: © Samsung

To opaska, którą będzie chciał kupić sobie ktoś stawiający na elegancję. Obydwie wersje na pierwszy rzut oka wydały mi się skierowane przede wszystkim do kobiet, ale podłużny wariant sam mógłbym założyć, więc sądzę, że również wielu mężczyzn się nim zainteresuje.

Gadżet czy biżuteria?

To jest kluczowe pytanie przy tej opasce i ja nie traktowałbym jej jak typowego przedstawiciela rynku wearables. Dla mnie to jest po prostu biżuteria która dodatkowo ma namiastkę funkcji znanych z inteligentnych gadżetów. Warto przypomnieć, że według danych firmy Canalys w 2015 roku trafiło na rynek 37 milionów opasek fitness. To nadal bardzo mało w porównaniu do liczby smartfonów (1,432 mld urządzeń), ale właśnie dzięki dodatkom jak Charm, może się to szybko zmienić.

Wielu ludzi nadal nie zdaje sobie sprawy z istnienia inteligentnych opasek oraz tego, że mogłyby one okazać się im przydatne. Sam przez długi czas uważałem to za zbędny bajer, ale w końcu zmieniłem zdanie. Miliony osób na świecie również mogą pokochać wearables, właśnie dzięki takim produktom. Czytając o Charmie od razu widziałem dobrze ubranych ludzi na przyjęciu, którzy korzystają z niego i rozmawiają o tym ze znajomymi. To są moim zdaniem osoby, które mogą kupić tę opaskę i namówić do tego swoich znajomych. Samsung to dobrze przemyślał, ponieważ coraz więcej jest ludzi, którzy chcą się pokazać z ładnymi dodatkami, a jeśli będą one dodatkowo inteligentne to tym lepiej.

Źródło: Samsung via Phone Arena

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.