Samsung drwi ze Steve'a Jobsa. "Najgorszy rodzaj marketingu"

Samsung drwi ze Steve'a Jobsa. "Najgorszy rodzaj marketingu"24.08.2021 15:56
Steve Jobs nawet po śmierci jest obiektem marketingowych zaczepek
Źródło zdjęć: © Matthew Yohe

Nowozelandzki oddział Samsunga chciał rzucić błyskotliwym żartem, ale nie wszystkim spodobał się ten rodzaj marketingu.

Kilka miesięcy temu pisaliśmy o internetowej aplikacji iTest, którą przygotował oddział Samsunga z Nowej Zelandii. Użytkownicy iPhone'ów mogą za pośrednictwem specjalnej strony przetestować oprogramowanie One UI, znane z telefonów Galaxy.

Okazuje się, że Samsung umieścił w swoim programie dość kontrowersyjny komunikat.

Samsung promuje interfejs One UI drwinami ze Steve'a Jobsa

"Użytkownicy Samsunga są wyjątkowi i chcą, by ich telefony także były wyjątkowe. Żaden nosiciel golfów nie powinien decydować o tym, jak twój telefon wygląda" - brzmi opis funkcji pozwalającej na zmianę motywu graficznego.

Firma w oczywisty sposób nawiązuje do nieżyjącego od 2011 roku Steve'a Jobsa, który znany był ze swojego zamiłowania do czarnych golfów oraz niechęci do personalizacji. Za jego czasów iPhone'y były sprzedawane w dwóch wersjach kolorystycznych, a dopiero w czwartej generacji pojawiła się tak prozaiczna opcja jak możliwość zmiany tapety.

Apple wciąż pozostaje na tym polu konserwatywny, bo jego użytkownicy mają ograniczone możliwości ingerowania w wygląd interfejsu. To zrozumiałe, że Samsung chce chwalić się przewagą swojego oprogramowania, ale czy naprawdę trzeba było mieszać w to nieżyjącego człowieka? W mediach społecznościowych nie brakuje głosów, że Samsung przesadził i sięgnął po "najgorszy rodzaj marketingu".

Zobacz również:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.