Pochwalił się na Twitterze swoimi ikonami do iOS 14. W tydzień zarobił 100 000 dolarów
Apple wprowadzając w systemie iOS 14 znaczące zmiany personalizacyjne, otworzył artystom drogę do zarobku.
05.10.2020 | aktual.: 05.10.2020 12:38
Platforma iOS przez kilkanaście lat pozostawała daleka od ideału w oczach osób, które lubią modyfikować wygląd oprogramowania. Całość sprowadzała się do możliwości zmiany tapety (dodaną dopiero w czwartej wersji systemu), układu ikon czy zastosowania opcjonalnego ciemnego motywu (ten pojawił się dopiero w iOS 13), więc pole do popisu było niewielkie.
Nowe możliwości otworzył dopiero iOS 14. Po pierwsze - pojawiła się możliwość dodawania widgetów bezpośrednio na pulpit. Po drugie - aplikacja Skróty Siri pozwala teraz na umieszczanie na pulpicie skrótów inicjujących wykonywanie zdefiniowanych wcześniej akcji.
Użytkownicy szybko zauważyli, że przy odrobinie sprytu i wysiłku pozwala to na stosowanie upragnionych alternatywnych ikon. Wystarczy otworzyć Skróty Siri, stworzyć akcję sprowadzającą się do uruchomienia wybranej aplikacji i umieścić na pulpicie skrót okraszony wybraną z galerii grafiką.
Nie jest to rozwiązanie idealne. Przed uruchomieniem każdej aplikacji na ułamek sekundy wyświetlana jest apka Skróty Siri, a podmiana ikon wszystkich aplikacji może zająć długie godziny. Niemniej użytkownicy oszaleli na punkcie nowych możliwości, co - jak się okazuje - może otworzyć drogę do lukratywnego biznesu.
100 000 dolarów w tydzień na ikonach do iOS 14
Widząc rozpoczynający się trend, grafik James Traf rozpoczął zabawę ze Skrótami Siri z wykorzystaniem zrobionych przez siebie koncepcyjnych ikon. Następnie pochwalił się swoją pracą na Twitterze.
Traf spotkał się z ogromnym odzewem twitterowiczów, którzy wypytywali o jego ikony. Kolejnego dnia postanowił je spakować i udostępnić na swojej stronie za pośrednictwem prostego sklepu internetowego stworzonego za pomocą gotowych narzędzi. Całość, jak sam przyznaje, zajęła mu ok. 2 godziny.
W międzyczasie opublikowany wcześniej tweet wygenerował tysiące interakcji, a ikonami zainteresowały się duże redakcje technologiczne oraz - co przełożyło się na największy rozgłos - youtuber Marques Brownlee.
The Ultimate iOS 14 Homescreen Setup Guide!
Wspomniana paczka zawierająca 120 ikon w 4 wersjach kolorystycznych została wyceniona na 28 dolarów, czyli równowartość 107 zł. W ciągu pierwszych 6 dni zakupiło ją 3626 osób, co przełożyło się na 101 528 dolarów przychodu, przy 97-procentowej marży. To ponad 375 000 zł czystego zysku w mniej niż tydzień, a liczba ta nieustannie rośnie.
Cała historia mogła potoczyć się zupełnie inaczej
Autor ikon zauważa, że po udostępnieniu tweeta równie dobrze mógł całkowicie zignorować prośby o ikony. Mógł też odesłać internautów do już gotowych paczek lub udostępnić swoje grafiki za darmo. Postanowił jednak wykorzystać szansę, którą dostał od losu.
Swoje zrobiła też cena. Ponad 100 zł za paczkę ikon to kwota zaporowa (na Androidzie masę świetnych paczek można pobrać za darmo, a te premium kosztują raczej nie więcej niż kilkanaście złotych), ale Traf zauważa, że na iOS-ie alternatywne ikony to nowość, więc nikt tak naprawdę nie wie, ile taka paczka powinna kosztować.
Nie jest też jednak tak, że sukces wziął się z sufitu. Traf próbował swoich sił z ikonami na iOS już w 2013 roku, udostępniając autorską paczkę za pośrednictwem platformy Cydia (nieoficjalny sklep na iPhone'y ze złamanym oprogramowaniem). Na wycenionym na 99 centów zestawie zarobił wówczas 17 dolarów.
Na koniec zostawię was z przytoczonym przez autora ikon morałem tej historii: "pracuj nad rzeczami, które sprawiają ci przyjemność, dziel się nimi ze światem i pozwól internetowi zrobić resztę".
Zobacz także: