Samsung Galaxy S20: tak upada ostatni bastion smartfonowej oryginalności

Samsung Galaxy S20: tak upada ostatni bastion smartfonowej oryginalności12.02.2020 11:45
Bolesław Breczko

Wiele razy komentowałem, a nawet wyśmiewałem fakt, że producenci smartfonów ślepo kopiują Apple prawie we wszystkim. Teraz nie jest już mi do śmiechu, więc piszę "apel błagalny": Producenci, błagam, przestańcie małpować Apple, zacznijcie tworzyć sami, przecież stać was na to.

Nie jest tajemnicą, że Apple to niekwestionowany trendsetter w branży telefonów, zwłaszcza jeśli chodzi o ich wygląd. W 2007 roku premierą pierwszego iPhone'a stworzył całą kategorię smartfonów i wygląda na to, że nawet 13 lat później nadal narzuca swoją wizję całej branży.

Steve Jobs pokazuje, jak wyglądały smartfony przed erą iPhone'a, Źródło zdjęć: © Youtube
Steve Jobs pokazuje, jak wyglądały smartfony przed erą iPhone'a
Źródło zdjęć: © Youtube

Oczywiście większe i mniejsze firmy chętnie twierdzą, że każdy ich nowy smartfon jest "innowacyjny", ale na końcu zazwyczaj okazuje się, że jest to mniej lub bardziej udana kopia aktualnego iPhone'a. Teraz obserwujemy, jak pada "ostatni bastion oryginalności" czyli Samsung.

Nie można stwierdzić, że Samsung nigdy nie kopiował rozwiązań Apple. W 2012 roku sąd w San Jose w Kalifornii nakazał koreańskiej firmie zapłacić 1,05 mld dolarów odszkodowania na rzecz Apple za naruszenia patentów. W 2018 suma została zmniejszona do 539 mln dolarów. Mimo tego, zwłaszcza w ostatnich latach było widać, że w kwestii designu Samsung mocno opiera się wpływom giganta z Cupertino.

Jednym z najlepszych tego przykładów jest znienawidzony przeze mnie "notch", czyli wcięcie w górnej części ekranu. Po raz pierwszy zastosował je Apple w modelu iPhone X pod koniec 2017 roku. W 2018 większość producentów robiła już smartfony z "notchem". Wtedy i do dziś jednym z niewielu, którzy odmówili kopiowania Apple, był Samsung. Firma była natomiast główną siłą stojącą za trendem "dziury w ekranie", potrzebnej na aparat fotograficzny.

Wielu z producentów smartfonów kopiując Apple, jednocześnie zapewniało o innowacyjności., Źródło zdjęć: © India Express
Wielu z producentów smartfonów kopiując Apple, jednocześnie zapewniało o innowacyjności.
Źródło zdjęć: © India Express

Nowym trendem, który wyznaczył Apple, a który jest po prostu brzydki, jest ogromny panel z obiektywami fotograficznymi w lewym górnym rogu pleców smartfona.

Źródło zdjęć: © Apple
Źródło zdjęć: © Apple

Gdy Apple pokazał iPhone'a 11 pod koniec 2019 z dużym, brzydkim, kwadratowym panelem aparatu fotograficznego, miesiąc później Google zaprezentował telefon Pixel 4 z podobnie wyglądającym i tak samo umieszczonym aparatem. Niestety, do tego festiwalu brzydoty dołączył Samsung ze swoim flagowym Galaxy S20 i wielkim, prostokątnym panelem aparatu fotograficznego.

Źródło zdjęć: © Samsung
Źródło zdjęć: © Samsung

Fakt ten pokazuje absolutną dominację Apple w świadomości nie tylko użytkowników, ale nawet konkurencji. A szkoda, bo jestem pewien, że w biurach R&D smartfonowych gigantów są ludzie z własnymi, oryginalnymi pomysłami, które mogłyby tchnąć świeżość w nudny świat smartfonów. Dlatego apeluję do producentów smartfonów: dajcie szansę swoim projektantom, odważcie się zrobić coś inaczej niż Apple. Przecież potraficie!

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.