Samsung gruntownie zmienia strategię. Zatroszczy się o tańsze smartfony

Samsung gruntownie zmienia strategię. Zatroszczy się o tańsze smartfony04.09.2018 09:47
Samsung Galaxy A6+

Ostatnimi czasy Samsung nieco zaniedbał średnią półkę, czyli obecnie najbardziej konkurencyjny segment rynku. O ile w swoich flagowcach firma wciąż potrafi zaskoczyć świeżymi pomysłami, tak wśród mid-range'ów z linii Galaxy A czy Galaxy J wieje nudą. Wkrótce ma się to zmienić.

Samsung cały czas jest największym producentem smartfonów na świecie, ale po piętach depcze mu Huawei. Wszyscy są świadomi, że jeśli Koreańczycy nie obejmą innego kursu, zepchnięcie na drugie miejsce jest tylko kwestią czasu.

Od dawna obserwatorzy rynku zadają sobie pytanie, jakie działania podejmie Samsung, by utrzymać się na pozycji lidera. Teraz firma w końcu zapowiada gruntowną zmianę strategii, która ma na celu przypodobanie się tzw. millenialsom.

Samsung: nowe funkcje najpierw dla średniej półki, nie dla flagowców

DJ Koh, szef działu mobilnego Samsunga, zdradził swoje plany w rozmowie z serwisem CNBC.

W przeszłości wprowadzałem nowe technologie i wyróżniki do flagowców, a następnie przenosiłem je do średniej półki. W tym roku zmieniłem strategię, by wprowadzać technologie i wyróżniki zaczynając od średniej półki.

Dział odpowiedzialny za prace badawczo-rozwojowe miał zostać poinformowany o planach z wyprzedzeniem, dlatego pierwszy mid-range, będący efektem zmiany strategii, ma ujrzeć światło dzienne jeszcze w tym roku. Doniesienia te brzmią ciekawie w kontekście ostatnich plotek o samsungu z poczwórnym aparatem.

To wielka zmiana

Ostatnio Samsung był w swoich działaniach boleśnie przewidywalny, a jego smartfony z serii Galaxy A traktowane były zbyt zachowawczo. Wiosną 2017 pojawił się Galaxy S8, który wniósł ekran Infinity z małymi ramkami. Galaxy A8 odziedziczył taki panel dopiero 9 miesięcy później.

Samsung Galaxy A8 odziedziczył ekran Infinity po S8
Samsung Galaxy A8 odziedziczył ekran Infinity po S8

A umówmy się - na początku 2018 roku smartfon z małymi ramkami i podwójnym aparatem do selfie za 2099 zł nie był już żadną atrakcją. Samsung zdawał się zachowywać tak, jakby na tym rynku nie istniała żadna konkurencja. A przecież segment mid-range jest obecnie najbardziej konkurencyjny. Gdy tylko pojawia się jakiś nowy trend, Chiny zalewają rynek tanimi smartfonami, które mają to, czym szczycą się najnowsze iPhone'y czy Galaxy S.

W przypadku Huaweia skupienie się na średniej półce zdaje egzamin

Huawei ma kilka wyróżników, które rezerwuje dla segmentu premium (obecnie jest to np. potrójny aparat), ale jednocześnie nie ma oporów przed pakowaniem "flagowych" rozwiązań od razu do średniej półki.

Pierwszym smartfonem chińczyków z ekranem z wcięciem był przecież Huawei P20 Lite, który skądinąd zadebiutował kilka tygodni przed topowymi modelami P20 i P20 Pro. Już w sierpniu swoją premierę miał Mate 20 Lite, mimo że premiera jego flagowych braci zaplanowana jest dopiero na 16 października.

Czy takie podejście wpływa negatywnie na sprzedaż flagowców? Niekoniecznie. Huawei chwali się, że w ciągu 5 miesięcy od premiery dostarczył już 10 milionów P20 i P20 Pro. Sztandarowe modele i tak mają oczywiste wyróżniki w postaci wyższej wydajności czy lepszego aparatu. Zawsze znajdą się chętni, by za to dopłacić.

Polityka ta ma jeszcze jedną zaletę: pozwala relatywnie niskim kosztem odfiltrować rozwiązania, z których nikt nie chce korzystać, by następnie nafaszerować flagowce samymi perełkami.

Jestem ciekaw, co takiego szykuje Samsung. Czy Koreańczycy naprawdę jako pierwsi wypuszczą smartfon z poczwórnym aparatem i będzie to urządzenie ze średniej półki?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.